600true dots bottomright 100true false 800none
  • 16000 fade false 60 bottom 30 https://www.facebook.com/localsmarketcafe/
    Slide2 
  • 5000 fade false 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/probalete-thn-epixeirhsh-sas-sto-alimoslivegr
    Slide3 

Υπερψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Αλίμου το Σχέδιο Απόφασης για το πρώην Αεροδρόμιο στο Ελληνικό που κατέθεσε ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης.

Συνολικά ψήφισαν:

21 υπέρ (εκτός από τα στελέχη της παράταξης του Ανδρέα Κονδύλη, υπέρ ψήφισαν ο Νίκος Τσαμπαρλής επικεφαλής του συνδυασμού “Άλιμος Όλοι Μαζί” και ο Βαγγέλης Ευαγγελίου από τον συνδυασμό του Θάνου Ορφανού)

5 λευκα (Ορφανός – Παπανικολάου – Πέτσας – Κλαυδιανός – Γιαννούτσου)

1 αποχή (Καμαρινού)

Στο Δημοτικό συμβούλιο ήταν παρόντες και οι δήμαρχοι Ελληνικού  Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος και ο δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου.

Ο Ανδρέας Κονδύλης, χαρακτήρισε το θέμα του Ελληνικού ως το πιο σοβαρό στην ιστορία του δήμου Αλίμου. ” Μπορούμε να ανοίξουμε ένα δημιουργικό διάλογο και να εξασφαλίσουμε το καλύτερο για την πόλη μας” είπε

“Πιστεύετε ότι αν ψηφίσουμε όχι η κυβέρνηση θα αλλάξει τη θέση της;  Χωρίς να έχουμε δει τα σχέδια δεν μπορούμε να πούμε τίποτα”.

 Το Σχέδιο Απόφασης για το πρώην Αεροδρόμιο στο Ελληνικό

Από το 2001, όταν έγινε η μεταφορά του αεροδρομίου στα Σπάτα, προέκυψε το θέμα του «Ελληνικού», πώς δηλαδή θα μπορούσε να αξιοποιηθεί γόνιμα η τεράστια έκταση (πάνω από 5.000 στρέμματα) του πρώην πλέον αεροδρομίου. Οι κυβερνήσεις που εναλλάσσονταν εξέταζαν τις δυνατότητες αξιοποίησης, αλλά το ζήτημα μπήκε επιτακτικά τα τελευταία χρόνια, όταν με τον ερχομό των μνημονίων ήρθε στο προσκήνιο το θέμα της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.

Οι Δήμοι που εμπλέκονταν στο ζήτημα (Άλιμος, Αργυρούπολη-Ελληνικό, Γλυφάδα) ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα αποκλεισμένοι από τις συζητήσεις και τα αντίστοιχα σχέδια. Στην πορεία, μάλιστα, προστέθηκε στο χώρο του πρώην Αεροδρομίου και ο χώρος του Αθλητικού Κέντρου Αγ. Κοσμά, το σύνολο σχεδόν του οποίου υπάγεται διοικητικά στο Δήμο Αλίμου. Και πάλι οι όμοροι Δήμοι αποκλειστήκαμε από κάθε συζήτηση και σχεδιασμό για τον ενιαίο, πλέον, χώρο, των 6.200 και πλέον στρεμμάτων.

Όμως, τελικά κάτι φαίνεται να άλλαξε. Την περασμένη Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προέδρου του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Στέργιου Πιτσιόρλα με τους Δημάρχους Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Αλίμου, σε σχέση με την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην Αεροδρομίου. Ο κ. Πιτσιόρλας ενημέρωσε ότι η υλοποίηση της επένδυσης, όπως έχει συμφωνηθεί, αποτελεί άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης και ότι υπάγεται στα προαπαιτούμενα και τις δεσμεύσεις της χώρας, όπως αυτές περιγράφονται στο τρίτο μνημόνιο.

Καλούμε την Κυβέρνηση άμεσα να παρουσιάσει επίσημα και με κάθε λεπτομέρεια το πλάνο της επένδυσης, ώστε να γίνει σαφής και ξεκάθαρη σε όλους κάθε πτυχή του.

Καλούμε σε κοινή συνεδρίαση των τριών δημοτικών συμβουλίων των αντίστοιχων όμορων Δήμων, ώστε να συζητηθούν όλα τα προβλήματα που υπάρχουν, οι εξελίξεις και οι προοπτικές και να ληφθούν αποφάσεις για Κοινή Δράση. Στη συνεδρίαση αυτή αιτούμαστε να παρευρεθεί εκπρόσωπος της πολιτείας και του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και το νέο Δ.Σ. της «Ελληνικόν Α.Ε.» για να γίνει ουσιαστική συζήτηση επί του πρακτέου. Καθοριστικός είναι ο ρόλος και η συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής, κυρίως για τις συνέργειες και για την εξεύρεση λύσεων και πόρων για ζητήματα της ευρύτερης περιοχής, που συνδέονται με την προσπάθεια αξιοποίησης του Ελληνικού. Η αναλυτική τοποθέτηση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλίμου επί της αξιοποίησης θα πραγματοποιηθεί μετά από αυτή τη συνεδρίαση και αφού θα έχουμε πλέον υπόψιν μας όλα τα δεδομένα.

 Ο Δήμος Αλίμου, με την παρούσα Απόφαση, καταθέτει επίσημα τον προβληματισμό και τις προτάσεις του σχετικά με το ζήτημα ευελπιστώντας σε ευήκοα ώτα και υπεύθυνη αντιμετώπιση:

– Όταν πρόκειται να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο κολοσσιαίο έργο σε ένα συγκεκριμένο τόπο, είναι στοιχείο εκ των ων ουκ άνευ ο σεβασμός στην ταυτότητα των γύρω περιοχών. Πρέπει δηλαδή να ληφθούν σοβαρά υπόψιν τα δεδομένα της κάθε περιοχής (συμπεριλαμβανομένων θετικών και αρνητικών) και η όποια αλλαγή να προάγει το βιοτικό και πολιτισμικό επίπεδο, έτσι ώστε η προσαρμογή να γίνει ομαλά και επ’ ωφελεία των περιοχών. Μόνο έτσι αποφεύγονται για το μέλλον προβλήματα που θα συνεπάγονται τη δυσλειτουργία και του έργου και των εμπλεκόμενων Δήμων.

– Οι όμοροι Δήμοι αναμένεται να επιβαρυνθούν σημαντικά σε πολλούς τομείς (οικιστικό, κυκλοφοριακό, περιβαλλοντικό κλπ). Η ανταποδοτικότητα πρέπει να είναι έμπρακτη, άμεση και να διασφαλίζεται σε βάθος χρόνου, με τη συμμετοχή τους στην «Ελληνικόν Α.Ε.». Μία λύση θα ήταν η συμμετοχή των Δήμων στη μετοχική σύνθεση της εταιρίας. Άλλωστε, ποσοστό υπέρ του Δημοσίου στην Ελληνικόν Α.Ε. είχε προβλεφθεί στην αρχική προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Οι Δήμοι επίσης, βάσει πρόσφατου μνημονιακού νόμου επιβαρύνονται περισσότερο στην περίπτωση επενδύσεων, καθώς οι χώροι επενδύσεων μέσω ΤΑΙΠΕΔ εξαιρούνται από την καταβολή πολλών κατηγοριών δημοτικών τελών. Γιαυτό και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θεσμοθετηθεί, ανάμεσα στα άλλα, και συγκεκριμένος πόρος-οικονομικό έσοδο υπέρ των Δήμων από την επένδυση.

– Η ισόρροπη ανάπτυξη της έκτασης είναι μείζονος σημασίας. Πρέπει να δημιουργεί προστιθέμενη αξία στην ευρύτερη περιοχή και ταυτόχρονα να υπάρξει απόλυτος σεβασμός στο περιβάλλον και τη νομιμότητα. Γιαυτό και είναι ανάγκη να εκπονηθεί πολεοδομική μελέτη για τη σύνδεση των ήδη υφιστάμενων πόλεων με το νέο έργο. Επιπλέον επιβάλλεται ένας διαφορετικός σχεδιασμός για τα αστικά λεωφορεία, με περισσότερα και πιο πυκνά δρομολόγια. Εξυπακούεται ότι η ανάπτυξη των χώρων πρασίνου πρέπει να γίνει εμπροσθοβαρώς και οι όποιες εργασίες να ξεκινήσουν από εκεί.

– Πρέπει οπωσδήποτε να εξευρεθεί πρακτική λύση στο ζήτημα των απορριμμάτων. Η διαχείριση των απορριμμάτων που θα προκύψουν από την όποια επένδυση απαιτεί τη χωροθέτηση μιας μόνιμης εγκατάστασης, που παράλληλα θα δώσει ουσιαστική λύση στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων της ευρύτερης περιοχής. Φυσικά και δεν γίνεται λόγος –ούτε καν σκέψη– για «χωματερή», αλλά για τα λεγόμενα «πράσινα σημεία» (green points), που αποτελούν σημεία αναφοράς για πολλούς σύγχρονους ευρωπαϊκούς Δήμους και δεν δημιουργούν την οποιαδήποτε όχληση, αντιθέτως προάγουν το περιβάλλον. Εξαιρετικά επίκαιρο παραμένει και το αίτημα για ίδρυση διαδημοτικού κοιμητηρίου, όπως προβλέπεται από το σχετικό νόμο (4062/2012) για το πρώην Αεροδρόμιο, δεδομένου ότι ο Δήμος μας αντιμετωπίζει τεράστιο, οξύτατο πρόβλημα, κοινωνικό και πρακτικό, στο ζήτημα αυτό.

– Ο χώρος του πρώην Αεροδρομίου δεν μπορεί να μετατραπεί σε ένα «κλειστό κλαμπ». Ζητούμε σε κάθε περίπτωση να διασφαλιστεί η ανοιχτή, ελεύθερη, δωρεάν και ανεμπόδιστη πρόσβαση των πολιτών στο σύνολό του, δηλαδή στην παραλία και στους κοινόχρηστους χώρους που θα διαμορφωθούν.

 – Η ανάπτυξη της περιοχής δεν νοείται χωρίς τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για την περιοχή, με ρητή ποσόστωση υπέρ των ανέργων των όμορων Δήμων.

Ειδικά για την πόλη μας, είναι απολύτως αναγκαίο να μην μείνει ο Άλιμος παθητικός θεατής των εξελίξεων. Στις επικείμενες συζητήσεις με την Κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς θα θέσουμε επί τάπητος μεταξύ άλλων τις διεκδικήσεις σε σχέση με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και της Μαρίνας Αλίμου, τη διευθέτηση των ορίων μεταξύ της έκτασης που ανήκει στην «Ελληνικό Α.Ε.» και του Δήμου Αλίμου, την παραμονή των δραστηριοτήτων που ήδη έχουμε εντός του χώρου, την παραχώρηση μικρής έκτασης για τη δημιουργία «τράπεζας γης» της πόλης μας, ώστε να επιλυθούν χρόνιες πολεοδομικές εκκρεμότητες σε θέματα απαλλοτριώσεων, την παραχώρηση χώρων για κοινωνικές και πολιτιστικές χρήσεις (χώροι αθλητισμού, Αρχαιολογικό Μουσείο, Κέντρο Μελετών Θουκυδίδη, 10ο Δημοτικό Σχολείο, Καλλιτεχνικό Σχολείο, δομές δημοτικής διοίκησης κ.α.).

– Η επίλυση των παραπάνω εκκρεμοτήτων θα πρέπει να γίνει «εμπροσθοβαρώς» και να αποτελεί μέρος της τελικής σύμβασης παραχώρησης που θα υπογράψει το Ελληνικό Δημόσιο με το επενδυτικό σχήμα.

Ο γόνιμος διάλογος, με τη συμμετοχή όλων των πλευρών, είναι υποχρέωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Μπορεί και πρέπει να γίνει συντεταγμένα και με χρονοδιάγραμμα και να οδηγήσει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της έκτασης, προς όφελος των πολιτών, της κοινωνίας, της τοπικής και της εθνικής οικονομίας.

Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική διαβούλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Τώρα είναι η στιγμή αυτό να συμβεί. Ο Δήμος Αλίμου θα είναι παρών στο διάλογο, με πνεύμα γόνιμο και εποικοδομητικό.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΙΜΟΥ

 ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ

Πηγή: geitoniamou.gr

Bolivar

Διαφημίσεις
Διαφημίσεις