600true dots bottomright 100true false 800none
  • 5000 fade false 60 bottom 30 http://www.alimoslive.gr/odigos-polis/the-barber-place/
    barber 
  • 36000 fade false 60 bottom 30 http://www.alimoslive.gr/odigos-polis/locals-market-cafe/
    Locals 
  • 2000 fade false 60 bottom 30 http://www.alimoslive.gr/probalete-thn-epixeirhsh-sas-sto-alimoslivegr/
    odigos 
Eπένδυση στο Ελληνικό: «Iσότιμη συμμετοχή των τριών εμπλεκόμενων Δήμων»

Άμεση συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Επενδυτής, Κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α. Ε. , όμοροι Δήμοι) σε ισότιμη βάση, με σκοπό τη δημιουργική και παραγωγική αντιμετώπιση όλων των ανοικτών ζητημάτων, ζήτησε ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, στην εισήγηση που έκανε στο Δημοτικό Συμβούλιο, παρουσιάζοντας τις θέσεις του δήμου, για την επένδυση στο Ελληνικό.

«Είναι ώρα ευθύνης για όλους και κυρίως για την κυβέρνηση» ανέφερε ο δήμαρχος, ο οποίος ζητά:Την αδιαίρετη ενότητα του ακινήτου με ισότιμη συμμετοχή και των τριών όμορων Δήμων στις ρυθμίσεις που αφορούν αυτοδιοικητικά ζητήματα (περιβάλλον, ανταποδοτικότητα, ισόρροπη ανάπτυξη κ. α.

)
Ισότιμη εκπροσώπηση των δήμων Αλίμου, Γλυφάδας και Ελληνικού-Αργυρούπολης, στον Ειδικό Φορέα Διοίκησης που θα συσταθεί για το Πάρκο ή/και για τους Κοινόχρηστους Χώρους.

Τη δημιουργία Σύγχρονου Διαδημοτικού Σταθμού Διαχείρισης Απορριμμάτων (κλειστού τύπου μονάδα θα είναι στα πρότυπα των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού)
Να δοθεί λύση για το Κοιμητήριο Αλίμου (ο δήμος Αλίμου είναι ο μοναδικός δήμος στα νότια προάστια που δεν διαθέτει δικό του νεκροταφείο).

Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στο πάρκο και στην παραλία από την πρώην «Φαντασία» έως το Ακρωτήρι, στον Άγιο Κοσμά και μάλιστα να ασκεί τη διοίκηση και τη διαχείριση ο δήμος Αλίμου, ή εναλλακτικά, ο Ειδικός Φορέα Διοίκησης που θα συσταθεί.

Να προβλεφθεί ειδικό τέλος ακαθαρίστων εσόδων υπέρ των Δήμων, από τη λειτουργία του καζίνο. Να προβλεφθούν θέσεις εργασίας για τους ανέργους του δήμου και να μπορούν οι τοπικές επιχειρήσεις να υποβάλλουν προσφορές, με αντικείμενο σχετικό με τα επενδυτικά έργα.

Να γίνουν κυκλοφοριακές μελέτες γιατί με την επένδυση θα προκύψουν μεγάλα προβλήματα στην πόλη. Να διορθωθούν τα διοικητικά όρια του δήμου Αλίμου και να αποτυπωθούν όλα και σε μνημόνιο συνεργασίας που θα υπογραφεί μεταξύ του Δήμου Αλίμου (ή και των 3 Δήμων συνολικά) και της Κυβέρνησης, ενώ μννημόνιο συνεργασίας θα πρέπει να υπογραφεί και με τον Επενδυτή.

Oι θέσεις που παρουσιάζονται παρακάτω αναλυτικά ψηφίστηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο με 18 ψήφους υπέρ, μία λευκή (Αθ. Ορφανός), ενώ η Αμαλία Αθανασοπούλου (Άνω Κάτω στο Καλαμάκι) ψήφισε «παρούσα».

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΙΜΟΥΓΙΑ ΤΗ Σ. Μ. Π. Ε. ΚΑΙ ΤΟ Σ. Ο. Α. Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγ. Κοσμά Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΛΟΣ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣΗ σχεδιαζόμενη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγ. Κοσμά αποτελεί το σημαντικότερο ζήτημα για την πόλη μας, καθώς θα επηρεάσει καθοριστικά το μέλλον του Αλίμου και όλης της ευρύτερης περιοχής.

Ο χώρος της επένδυσης αποτελεί φυσικό, γεωγραφικό και λειτουργικό τμήμα και προέκταση της πόλης μας. Με την έκταση αυτή είμαστε άρρηκτα συνδεδεμένοι, διοικητικά, ιστορικά, λειτουργικά και συναισθηματικά.

Η σημερινή φυσιογνωμία και ταυτότητα της πόλης μας έχει συν-διαμορφωθεί από το χώρο αυτό και θα εξακολουθήσει να συν-διαμορφώνεται και στο μέλλον. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους περιορισμούς στη δόμηση του Αλίμου λόγω του πρώην Αεροδρομίου, οι οποίοι οδήγησαν αφενός σε περιορισμό της αξιοποίησης της περιουσίας (γης) των συμπολιτών μας, αφετέρου στη διαμόρφωση μίας συγκεκριμένης πολεοδομικής φυσιογνωμίας του Αλίμου.

Υπενθυμίζουμε ακόμα το Αθλητικό Κέντρο του Αγ. Κοσμά, τμήμα του Δήμου Αλίμου, που επίσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την καθημερινότητα, την ιστορία και την ταυτότητα της πόλης μας.

Οι κάτοικοι του Αλίμου έχουν υποστεί σημαντικές απώλειες εδώ και δεκαετίες από την λειτουργία του χώρου του Αεροδρομίου, ενώ και τα τελευταία 16 χρόνια βιώνουν την παρακμή και απαξίωση του χώρου, χωρίς να τους επιτρέπεται η είσοδος ούτε καν στις αθλητικές εγκαταστάσεις του.

Συνεπώς, η δημιουργία στο Ακίνητο αυτό ενός νέου, σύγχρονου Πόλου με μικτές χρήσεις (εμπόριο, κατοικία, αναψυχή) και με το μεγαλύτερο πάρκο στην Ευρώπη, αποτελεί μία μοναδική ευκαιρία για ανάπτυξη και ποιότητα ζωής στην πόλη μας, η οποία δεν πρέπει να πάει χαμένη και δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να πάει χαμένη.

Είναι ώρα ευθύνης για όλους μας, κυρίως όμως είναι ώρα ευθύνης για την Κυβέρνηση, που χρειάζεται να διασφαλίσει την ομαλή υλοποίηση της επένδυσης και την ανάπτυξη της έκτασης, προφυλάσσοντας όμως παράλληλα τα συμφέροντα των πολιτών μας και εξασφαλίζοντας τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπέρ της τοπικής μας κοινωνίας.

Η σχεδιαζόμενη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη θα επιφέρει «τεκτονικές» αλλαγές και νέα δεδομένα στην περιοχή, σε κάθε επίπεδο (τοπική οικονομία, ανάπτυξη, κυκλοφορία, περιβάλλον, τουρισμός κ. λπ. ), και οι δημότες μας θα επηρεάζονται για πολλές γενεές.

Η δημοτική μας αρχή, συνεπώς, έχει ευθύνη να διεκδικήσει και να διασφαλίσει για το σήμερα και το αύριο τουλάχιστον τα ακόλουθα:α) Η ανάπτυξη να είναι ισόρροπη και να μην εγκλωβιστεί εντός των ορίων του Ακινήτου, αντιθέτως να διαχυθεί και στις περιοχές μας (όμοροι Δήμοι), αναβαθμίζοντας συνολικά τη Νότια Αθήνα και ανα-τροφοδοτώντας τη διαρκή και ισορροπημένη ανάπτυξη του Ακινήτου και των Δήμων μας, δημιουργώντας ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας ζωής και διαρκούς ανάπτυξης, τόσο στο ίδιο το Ακίνητο, όσο και στην ευρύτερη περιοχή.

Η ανάπτυξη της Επένδυσης και η ανάπτυξη των όμορων Δήμων είναι αλληλένδετη. Γι’ αυτό και τα όσα καταθέτει ο Δήμος μας αποσκοπούν ακριβώς στο να διαχυθούν τα οφέλη της ανάπτυξης σε όλον τον Άλιμο, αλλά και η ανάπτυξη του Αλίμου να υποστηρίξει την επένδυση, σε μια βάση αμοιβαίως επωφελή.

β) Η διαρκής, ενεργή, εποικοδομητική συμμετοχή μας σε κάθε φάση του σχεδιασμού και της υλοποίησης (Π. Δ. , Κ. Υ. Α. , χρήσεις γης, Ειδικός Φορέας Διοίκησης κ. λπ. ) χρειάζεται να είναι κατοχυρωμένη και αυτονόητη, όπως συμβαίνει σε όλες τις σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι σχεδιαζόμενες εξελίξεις (επένδυση – ΣΟΑΜΠ) και η υλοποίησή τους δεν μπορούν να γίνουν ερήμην του Δήμου Αλίμου και τοπικής μας κοινωνίας, αγνοώντας την βούληση και τις επιθυμίες της.

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα θέμα εθνικό, το οποίο όμως έχει και σοβαρές τοπικές παραμέτρους. Δεν μπορούμε να δεχτούμε να επαναληφθεί η υποβάθμιση που είχαμε υποστεί από τη λειτουργία του Διεθνούς Αεροδρομίου ή να παραμείνουμε ‘θεατές’ στις εξελίξεις.

γ) Κατά συνέπεια, η άμεση συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Επενδυτής, Κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α. Ε. , όμοροι Δήμοι) σε ισότιμη βάση και με σκοπό τη δημιουργική και παραγωγική αντιμετώπιση όλων των ανοικτών ζητημάτων, είναι απόλυτα αναγκαία και επιβεβλημένη, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της ανάπτυξης με ταυτόχρονα οφέλη για το Δήμο και τους πολίτες, όπως άλλωστε επιτάσσουν και οι σχετικές Κατευθυντήριες Γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες «…ο ορθός χωροταξικός σχεδιασμός ακολουθεί ολοκληρωμένη προσέγγιση, που απαιτεί την πλήρη δέσμευση όλων των αρμόδιων δημόσιων αρχών (και όχι μόνο των υπηρεσιών χωροταξίας και περιβάλλοντος), ιδίως αυτών των φορέων διακυβέρνησης (π. χ. Δήμοι, Επαρχίες και Περιφέρειες), οι οποίοι είναι συνήθως υπεύθυνοι για τη διαχείριση του εδάφους».

Υπενθυμίζουμε σχετικά, ότι ο Δήμος Αλίμου έχει ήδη τοποθετηθεί θετικά για τη δρομολογούμενη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού–Αγ. Κοσμά με την απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 348/2015, θέτοντας ταυτόχρονα μια σειρά από σοβαρά και ουσιώδη ζητήματα, τα οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη και να συμπεριληφθούν στο Σχεδιασμό.

Στα σχεδόν δύο (2) έτη που έκτοτε μεσολάβησαν, η ανταπόκριση της πολιτείας στις συνεχείς προσπάθειες, κρούσεις, έγγραφα, προτάσεις του Δήμου μας, υπήρξε ελάχιστη, αφήνοντας ανοιχτά και σε εκκρεμότητα πολλά σοβαρά ζητήματα.

Παρόλα αυτά, ο Δήμος Αλίμου με συνέπεια, υπευθυνότητα και συγκρότηση, εξακολουθεί την προσπάθεια για την επίλυση των ζητημάτων αυτών και για τη δημιουργική και εποικοδομητική συμβολή του στην εξελισσόμενη διαδικασία, παρά τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που τέθηκαν, δυσχεραίνοντας ουσιωδώς τη Διαβούλευση.

Σε αυτό το πλαίσιο, και έπειτα από εκτεταμένη μελέτη όλων των τεχνικών στοιχείων και διαβούλευση με τους φορείς της πόλης, ο Δήμος Αλίμου καταθέτει τις προτάσεις, παρατηρήσεις και διεκδικήσεις του, στο πλαίσιο της Δημόσιας Διαβούλευσης για το ΣΟΑΜΠ και ΣΜΠΕ του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού- Αγ. Κοσμά.

Άξονες για όσα αναπτύσσονται παρακάτω είναι η βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη του συνόλου της περιοχής, η ομαλή ένταξη της Επένδυσης στο υφιστάμενο πολεοδομικό κεκτημένο των όμορων Δήμων, η απόδοση στην τοπική κοινωνία των μέγιστων δυνατών ωφελειών και η δημιουργία μιας ευρύτερης περιοχής εθνικής εμβέλειας και διεθνούς αναφοράς.

Όλες οι αρχές αυτές εναρμονίζονται πλήρως με τους στόχους του ΣΟΑΜΠ και της ΣΜΠΕ, χρειάζεται όμως να εξειδικευθούν και να κατοχυρωθούν με ρητές προβλέψεις.   ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
Το ακίνητο αποτελεί μία ενιαία πολεοδομική και επενδυτική ενότητα.

Κατά συνέπεια, τα ζητήματα που σχετίζονται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι αντίστοιχες ρυθμίσεις (π. χ. ανταποδοτικότητα, επιδράσεις στις υφιστάμενες τοπικές οικονομίες και τους τοπικούς πληθυσμούς, ειδικός Φορέας Διοίκησης Πάρκου, ειδικός Φορέας Διαχείρισης Κοινοχρήστων Χώρων κ. λπ. ) πρέπει να γίνουν με τρόπο ενιαίο, ολοκληρωμένο και με ισότιμη συμμετοχή των τριών εμπλεκόμενων Δήμων. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται το αναγκαίο πλαίσιο σταθερότητας για την ομαλή ανάπτυξη του ΣΟΑΜΠ και για την ισόρροπη διάχυση της ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή των όμορων Δήμων. Αντιθέτως, η διοικητική, αυτοδιοικητική, οικονομική και πολεοδομική «κατάτμηση» ή «σαλαμοποίηση» του χώρου, θα αποτελέσει παράγοντα ανισορροπίας για την ανάπτυξη του ίδιου του ακινήτου και όλης της ευρύτερης περιοχής, προκαλώντας ταυτόχρονα την επιφυλακτικότητα των δεκάδων χιλιάδων πολιτών των τοπικών μας κοινωνιών. Η κατεύθυνση αυτή, δηλαδή η ενιαία, αδιαίρετη, συνολική οντότητα του ακινήτου με ισότιμη συμμετοχή και των τριών όμορων Δήμων στις ρυθμίσεις που αφορούν αυτοδιοικητικά ζητήματα (περιβάλλον, ανταποδοτικότητα, ισόρροπη ανάπτυξη κ. α.

) προκύπτει και από το ν. 4062/2012 και πρέπει να αποτυπώνεται σε κάθε πρόβλεψη και ρύθμιση του ΣΟΑΜΠ, της ΣΜΠΕ και κάθε συναφούς Μελέτης, Υπουργικής Απόφασης, Διοικητικής Πράξης, Νομοθετικής Πρόβλεψης κ. λπ. , ώστε αυτές να είναι και νομικά και ουσιαστικά πλήρεις, ολοκληρωμένες και ώριμες.

ΕΙΔΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΑΡΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ
Στον Ειδικό Φορέα Διοίκησης που θα συσταθεί για το Πάρκο ή/και για τους Κοινόχρηστους Χώρους, πρέπει να έχουν ισότιμη εκπροσώπηση και οι τρεις όμοροι Δήμοι.

Ο φορέας διαχείρισης πρέπει να είναι συμβατός με το υφιστάμενο Συνταγματικό και θεσμικό πλαίσιο και να διασφαλίζει την ομαλή και παραγωγική σύμπραξη-συνεργασία Επενδυτή και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και την ισόρροπη ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή.

Χρειάζεται να διευκρινιστεί η νομική μορφή του, οι αρμοδιότητες και ο ρόλος του. Ενδεικτικά, η πλέον ενδεδειγμένη μορφή νομικής προσωπικότητας είναι ο Σύνδεσμος Δήμων (ΝΠΔΔ), καθώς μπορεί να ασκήσει οποιαδήποτε αρμοδιότητα σήμερα ανήκει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ή και όποια αρμοδιότητα του ανατεθεί μελλοντικά με ειδικό ad hoc νομοθέτημα, μπορεί να εισπράξει και να διαχειριστεί Δημοτικά Τέλη, να συνάψει Προγραμματικές Συμβάσεις με ιδιώτες και δημόσιο, μπορεί να έχει ευέλικτη ολιγομελή Διοίκηση, μπορεί να διαθέτει τους πόρους του για την περιοχή του Ακινήτου και για τις περιοχές των Δήμων, μπορεί να λειτουργήσει ως Διαχειριστική Αρχή για το ΕΣΠΑ και Ευρωπαϊκά Προγράμματα, είναι απόλυτα συμβατός με το Σύνταγμα κ. λπ. Σε κάθε περίπτωση, για το ζήτημα αυτό χρειάζεται άμεσα να ξεκινήσει η διαβούλευση του Κράτους με τους εμπλεκόμενους Δήμους και τον Επενδυτή, ώστε το συντομότερο να συσταθεί ο Ειδικός αυτός Φορέας.

Kοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι
I. Χρειάζεται στο Π. Δ. να διευκρινιστεί ρητά και με πλήρη σαφήνεια ότι κατά την πολεοδόμηση όλων των Ζωνών (και των Ζωνών Πολεοδόμησης και των Ζωνών Ανάπτυξης) θα τηρηθεί πλήρως το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο του Ν. 2508/1997 περί εισφοράς σε γη και χρήμα (μεταγραφή στο Υποθηκοφυλακείο κ. λπ. ), συνεπώς οι εκτάσεις που θα προκύψουν ως εισφορά σε γη για κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους θα αποδοθούν πλήρως και κατά κυριότητα στους Δήμους ή στον Ειδικό Φορέα Διοίκησης.

Ειδικά για τις Ζώνες Ανάπτυξης, η εισφορά μπορεί να είναι κατά αναλογία σε δικαίωμα χρήσης γης (δικαίωμα επιφάνειας) και όχι κυριότητας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν οι Ζώνες Ανάπτυξης να εξαιρεθούν από την εισφορά γης, δημιουργώντας στο Ακίνητο «πολεοδόμηση δύο ταχυτήτων», δηλαδή μία με ευνοϊκότερους για το περιβάλλον όρους, και μία με δυσμενέστερους.

Η μη εισφορά από τις Ζώνες Ανάπτυξης θα αποτελεί αρνητική απόκλιση από το πολεοδομικό και περιβαλλοντικό κεκτημένο και του Ακινήτου και των όμορων Δήμων. ΙΙ. Για τον προσδιορισμό των χρήσεων των κοινωφελών χώρων, οι οποίες θα προκύψουν κατά την Πολεοδόμηση του χώρου, ρητά να προβλεφθεί ότι θα προηγηθεί συνεργασία των Δήμων με τους μελετητές του Ελληνικού Δημοσίου και του Επενδυτή.

Με τους χώρους αυτούς ο Δήμος Αλίμου ή ο Ειδικός Φορέας Διοίκησης μπορεί να καλύψει σημαντικές ανάγκες της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής της επένδυσης, συμβάλλοντας δημιουργικά στην ανάπτυξη και την ποιότητα της ζωής στην περιοχή μας.

ΙΙΙ. Ο Δήμος Αλίμου επιφυλάσσεται να καταθέσει αναλυτικά τις προτεινόμενες χρήσεις των κοινωφελών χώρων, μαζί με τα σχετικά τεχνικά στοιχεία κατά την οικεία φάση, ήτοι τη φάση της Πολεοδόμησης του Ακινήτου, οπότε και θα πρέπει να κληθούν οι Δήμοι, σύμφωνα με τα όσα ανωτέρω εκθέτουμε.

Γι’ αυτό χρειάζεται να συμπεριληφθεί ρητή πρόβλεψη στο Π. Δ. ότι «ο τελικός σχεδιασμός των κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων θα γίνει μετά από Διαβούλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και Έγκρισή της».

Στη φάση εκείνη θα καταθέσουμε και τις αναλυτικές προτάσεις μας για την ενοποίηση μέρους της εισφοράς των Κοινοχρήστων Χώρων με το χώρο του Πάρκου, αλλά και τις χρήσεις που χρειάζεται να προβλεφθούν στους κοινωφελείς χώρους.

Εντελώς ενδεικτικά, οι χρήσεις αυτές είναι:Μουσικό Σχολείο (Γυμνάσιο – Λύκειο), για τη μεταστέγαση του Μουσικού Σχολείου που ήδη λειτουργεί σήμερα στον Άλιμο, αλλά σε ανεπαρκές κτίριο.

Τη χρηματοδότηση για το έργο αυτό έχει ήδη αναλάβει να καλύψει η Περιφέρεια Αττικής, απαιτείται δε έκταση τουλάχιστον επτά (7) στρεμμάτων. Καλλιτεχνικό Σχολείο (Γυμνάσιο – Λύκειο), για τη στέγαση του Σχολείου που ο Δήμος Αλίμου έχει ήδη δρομολογήσει την ίδρυση.

Σημειώνεται ότι τόσο το Μουσικό, όσο και το Καλλιτεχνικό Σχολείο είναι διαδημοτικά Σχολεία, απευθύνονται δηλαδή σε μαθητές περισσότερων Δήμων. 10ο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, για την κάλυψη των σοβαρών αναγκών σχολικής στέγης της περιοχής του «παλαιού Αλίμου» (περιοχή μεταξύ Λεωφόρου Αλίμου και Ακινήτου ΣΟΑΜΠ), που εφάπτεται με τη νέα «Γειτονιά Τραχώνων» του ΣΟΑΜΠ.

Η σχολική αυτή μονάδα θα επιλύσει το πολύ σοβαρό υφιστάμενο πρόβλημα του ‘παλαιού Αλίμου’, αλλά θα καλύψει και τις ανάγκες σχολικής στέγης της νέας ‘γειτονιάς Τραχώνων’.

Παιδικός Σταθμός, για τη μεταστέγαση του Σταθμού που ήδη λειτουργεί σε μισθωμένο κτίριο στην περιοχή του παλαιού Αλίμου (τέρμα οδού Γερουλάνου), όμορα με το Ακίνητο του ΣΟΑΜΠ.

Πολιτιστικό Κέντρο, για τη μεταφορά και εγκατάσταση των δράσεων του Θουκυδίδειου Οργανισμού Πολιτισμού και Αθλητισμού Αλίμου, οι οποίες σήμερα λειτουργούν διάσπαρτα σε διάφορα μισθωμένα κτίρια.

Στο πολιτιστικό κέντρο μπορούν να συστεγαστούν (αν δεν στεγαστούν ξεχωριστά) και οι δύο δομές που ακολουθούν (Δημοτική Πινακοθήκη, Κέντρο Μελετών Θουκυδίδη). Δημοτική Πινακοθήκη, για τη στέγαση της ιδιόκτητης συλλογής εικαστικών έργων τέχνης από έλληνες δημιουργούς του 20ου και 21ου αιώνα που έχει ήδη ξεκινήσει να συγκροτεί ο Δήμος μας (με σπάνια έργα των Παπαλουκά, Μυταρά, Φασιανού, Ακριθάκη, Τσαρούχη, Χαραλαμπίδη, Μπότσογλου, Ζούνη κ. π. α.

). Και η χρήση αυτή, θα δώσει προστιθέμενη αξία στην περιοχή μας και στην Επένδυση.

Κέντρο Μελετών Θουκυδίδη, για τη στέγαση και λειτουργία ενός Κέντρου Μελετών για το έργο και την προσωπικότητα του Θουκυδίδη Αλιμούσιου, του γνωστότερου ίσως σε όλον τον κόσμο και την ιστορία πολίτη του Αλίμου.

Ο Δήμος Αλίμου έχει ήδη διοργανώσει (ανά 5ετία) τέσσερα μεγάλα Διεθνή Συμπόσια. Έχουμε ήδη ετοιμάσει σχέδιο δράσης για την προβολή και τη διάδοση του σπουδαίου έργου του Θουκυδίδη, που διδάσκεται στις Σχολές διπλωματών και στρατιωτικών όλων των Πανεπιστημίων του κόσμου.

Το συγκεκριμένο Κέντρο μπορεί και πρέπει να αποτελέσει παγκόσμιο κέντρο αναφοράς για τον αρχαίο πολίτη του Αλίμου και το έργο του. Ανοιχτοί αθλητικοί χώροι και χώρος για Κλειστό Γυμναστήριο, για μαζικό αθλητισμό των νέων. Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να εξεταστεί και η παραχώρηση της χρήσης στο Δήμο μας αθλητικών εγκαταστάσεων που ήδη ευρίσκονται στο χώρο και δεν θα κατεδαφιστούν (π. χ. Γήπεδο Μπέιζμπολ), από τους οποίους οι πολίτες του Αλίμου μέχρι σήμερα έχουν αδικαιολόγητα αποκλειστεί.

Χώρος για την κατασκευή σύγχρονου καταφύγιου αδέσποτων ζώων, για τα οποία καμία σχετική πρόβλεψη δεν υπάρχει στις εν γένει Μελέτες για το Ακίνητο. Χώρος για την κατασκευή σύγχρονου Αμαξοστασίου-Συνεργείου του Δήμου μας, το οποίο σήμερα βρίσκεται στα σύνορα με το Ακίνητο του ΣΟΑ και χρειάζεται να μετακινηθεί και να ευπρεπιστεί.

Χώρος για τη μεταστέγαση του Σχολείου – Κέντρου Ημέρας του συλλόγου ΑΜεΑ «Victor Artant – ΝΙΚΗ», ο οποίος βρίσκεται ήδη εντός του αεροδρομίου. Αρχαιολογικό Μουσείο, η δημιουργία του οποίου αποτελεί σταθερή επιδίωξη του Δήμου μας.

Σε αυτό μπορούν να φιλοξενηθούν και να εκτεθούν όλα τα πλούσια ευρήματα της περιοχής του Αλίμου, τα οποία σήμερα, ελλείψει χώρου, ευρίσκονται στο υπόγειο του Μουσείου Πειραιά και αλλού.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο θα μπορούσε, εναλλακτικά, να στεγαστεί σε ένα από τα τρία διατηρητέα κτίρια (υπόστεγα) που προορίζονται για Μουσεία Πολιτικής Αεροπορίας, οπότε και απαιτείται τροπο-ποίηση της Απόφασης ΥΠΠΟ/ΔΣΝΑΚ/41429/1057 (ΦΕΚ Α. Α. Π. Θ. 400/13.

8. 2009) για την αλλαγή της χρήσης σε Αρχαιολογικό Μουσείο του ενός εκ των τριών υποστέγων. Η λειτουργία τέτοιου Μουσείου θα δώσει προστιθέμενη αξία στο χώρο, χρειάζεται όμως να προβλεφθεί και στο ΣΟΑΜΠ.

Υπενθυμίζεται ότι αποτελεί υποχρέωση της Ελληνικής Κυβέρνησης να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν στους πολίτες του Αλίμου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, να έχουν πρόσβαση σε βασικές δομές εκπαίδευσης, αθλητισμού, πολιτισμού, όπως προβλέπει το Σύνταγμα της Ελλάδας.

Σύγχρονος Διαδημοτικός Σταθμός Διαχείρισης Απορριμμάτων
Παρά τις μέχρι σήμερα έντονες προσπάθειες και των τριών όμορων Δήμων, παρά την πρόβλεψη του ν. 4062/2012 για τη δυνατότητα χωροθέτησης, παρά τον υφιστάμενο Περιφερειακό Σχεδιασμό για τη διαχείριση των απορριμμάτων, παρά τις Αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων και τα Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Απορριμμάτων, μέχρι σήμερα δεν έχει διατεθεί χώρος και δεν έχει χωροθετηθεί η χρήση Διαδημοτικού Σταθμού Διαχείρισης Απορριμμάτων, ούτε εντός του Ακινήτου, ούτε εκτός αυτού.

Αποτελεί, κατά την άποψή μας, ελάττωμα του ΣΟΑΜΠ και της ΣΜΠΕ η μη πρόβλεψη τέτοιου χώρου, με την ταυτόχρονη αδυναμία της πολιτείας να εξεύρει και να μας διαθέσει αλλού (εκτός Ακινήτου ΣΟΑ) χώρο για τη δημιουργία σύγχρονου, Διαδημοτικού Σταθμού Διαχείρισης Απορριμμάτων, όπως πλέον επιβάλλεται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις ευρωπαϊκές-κοιονοτικές υποχρεώσεις μας.

Προτείνουμε εναλλακτικά, είτε να συμπεριληφθούν οι όμοροι δήμοι στο εκπονηθέν Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων που περιέχεται στη ΣΜΠΕ/ΣΟΑΜΠ, είτε να προβλεφθεί ξεχωριστός Σταθμός για τις ανάγκες των Δήμων και να χωροθετηθεί στις εκτάσεις που, βάσει του ΣΟΑ, προορίζονται για κοινωφελείς χρήσεις και θα παραχωρηθούν στην Τ. Α. (Δήμοι ή Ειδικός Φορέας), π. χ. εφαπτόμενα στο Πάρκο.

Σημειώνεται ότι ήδη σήμερα o Δήμος μας διαθέτει σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων όμορα με το πρώην αεροδρόμιο και δεν μπορούμε προς το παρόν να μετακινηθούμε από αυτόν. Σε περίπτωση που τίποτα από τα παραπάνω δεν καταστεί δυνατόν για λόγους που χρειάζεται επαρκώς να αιτιολογηθούν, οφείλει το Κράτος να μας διαθέσει χώρο και να χωροθετήσει τη χρήση του Διαδημοτικού Σταθμού σε οποιοδήποτε πρόσφορο (πολεοδομικά, λειτουργικά κ. λπ. ) σημείο, αυτό δε πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι την έκδοση του Π. Δ. με το ΣΟΑΜΠ του ν. 4062/2012, διότι ο αποκλεισμός της χρήσης αυτής από την πολιτεία (με την έκδοση Π. Δ. ) πρέπει να συνοδεύεται και από την εξεύρεση εναλλακτικής, πρόσφορης και επαρκούς, ισοδύναμης λύσης.

Σε κάθε περίπτωση, η κλειστού τύπου μονάδα θα είναι στα πρότυπα των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, θα είναι περιβαλλοντικά νόμιμη, θα ακολουθεί την πολιτική της Περιφέρειας για τα απορρίμματα, ενώ η παρουσία της δεν θα είναι αισθητή στους κατοίκους, καθώς θα πρέπει είναι κατασκευασμένη με αυστηρά διεθνή πρότυπα που ακολουθούν μεγάλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις.

ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ
Εξακολουθεί να παραμένει η σοβαρή εκκρεμότητα της χωροθέτησης Κοιμητηρίου για το Δήμο Αλίμου, παρά τη σχετική πρόβλεψη της δυνατότητας από το Ν. 4062/2012 και, κυρίως, παρά τη σχετική πρόβλεψη στη Μελέτη του 1995 του ΟΡΣΑ, η οποία χωροθετούσε τη χρήση Κοιμητηρίου για τον Άλιμο στο συγκεκριμένο Ακίνητο.

Επισημαίνουμε ότι η χωροθέτηση και λειτουργία δημοτικού κοιμητηρίου αποτελεί για την πόλη μας επιτακτική ανάγκη και έντονο ζήτημα αιχμής. Αποτελεί πρόβλημα υγειονομικό, κοινωνικό, πρακτικό, που αγγίζει τα όρια της προσβολής της ανθρώπινης αξιοπρέπειας σε καθημερινή βάση.

Για το λόγο αυτό, έχουμε προτείνει στο Ελληνικό Δημόσιο τη μεταφορά της συγκεκριμένης χρήσης σε νέα χωροθέτηση, εκτός των ορίων του Ακινήτου, σε χώρο που θα μας διατεθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Παρά την κατάθεση συγκεκριμένων και τεκμηριωμένων εναλλακτικών προτάσεων από την πλευρά του Δήμου μας, καμία εξέλιξη δεν έχει υπάρξει από την πλευρά του Κράτους. Η συγκεκριμένη εκκρεμότητα (μεταφορά της χωροθέτησης του Κοιμητηρίου Αλίμου) πρέπει να έχει ολοκληρωθεί από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου το αργότερο μέχρι την έγκριση και δημοσίευση του Π. Δ. με το ΣΟΑΜΠ, διότι ο αποκλεισμός της χρήσης αυτής από την πολιτεία (με την έκδοση Π. Δ. ) πρέπει να συνοδεύεται και από την εξεύρεση εναλλακτικής, πρόσφορης και επαρκούς, ισοδύναμης λύσης.

Σημειώνεται ότι τόσο το Κοιμητήριο, όσο και ο Σταθμός Διαχείρισης Απορριμμάτων, αποτελούν πάγια αιτήματα αιχμής για το Δήμο Αλίμου και διαχρονικά επιτακτικά αιτήματα συνολικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (με Αποφάσεις των όμορων Δήμων και της Περιφέρειας Αττικής).

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ
Είναι σκόπιμο να διευκρινίζεται και στο Π. Δ. ότι: α) το Πάρκο θα είναι δημόσιο και ανοιχτό, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους τους πολίτες, β) οι αθλητικοί χώροι εντός του Πάρκου θα χρησιμοποιούνται κυρίως για λαϊκό, μαζικό αθλητισμό από τα σωματεία των περιοχών μας και όλους τους πολίτες και δεν θα αποδοθούν στην αποκλειστική χρήση φορέων/ομάδων ως προπονητήρια πρωταθλητισμού και γ) ο χώρος του ΣΟΑΜΠ συνολικά να είναι ανοικτός και να μην υπάρχουν «κλειστά» τμήματά του, εκτός βέβαια από τους ιδιόκτητους χώρους, ώστε να μην δημιουργηθεί μία «πόλη μέσα στην πόλη».

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΑΡΑΛΙΑ
Να προβλεφθεί ρητά ότι η πρόσβαση στο σύνολο της παραλιακής ζώνης (αιγιαλός και παραλία) είναι ελεύθερη και ακώλυτη. Τη διοίκηση και διαχείριση της ελεύθερης παραλίας του Αλίμου (από το χώρο της «Φαντασίας» και μέχρι το Ακρωτήρι του Αγ. Κοσμά) πρέπει να την ασκεί αποκλειστικά ο Δήμος Αλίμου ή, εναλλακτικά, ο Ειδικός Φορέα Διοίκησης που θα συσταθεί, εφόσον ο Φορέας αυτός αναλάβει και τις παραλίες.

Σημειώνουμε εδώ και τη ρητή επιφύλαξή μας αναφορικά με την ορθότητα της παραχώρησης της περιοχής της «Φαντασίας» (Αλίπεδο μεταξύ Αγ. Κοσμά και εκβολής ρέματος). Δημοτικά κ. λπ. Τέλη, Φόροι και Εισφορές
Να γίνει ρητή διευκρίνιση ότι δεν θα υπάρξει καμία απόκλιση από την υφιστάμενη και εφαρμοζόμενη νομοθεσία, αναφορικά με την καταβολή και είσπραξη Δημοτικών κ. λπ. Τελών, Φόρων, Εισφορών κάθε μορφής υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Χρειάζεται να διευκρινιστεί αν τα τέλη κ. λπ. θα τα εισπράττουν και θα τα διαχειρίζονται απευθείας οι Δήμοι ή ο Ειδικός Φορέας που θα συσταθεί. Καζίνο
Από όλες τις προβλεπόμενες χρήσεις του ΣΟΑΜΠ, η λειτουργία του Καζίνο εντός του Ακινήτου συγκεντρώνει τις περισσότερες αντιθέσεις και επιφυλάξεις από την τοπική κοινωνία και τους φορείς μας.

Δεδομένου ότι η ίδρυση και λειτουργία Καζίνο αποτελεί δρομολογημένη απόφαση του Κράτους, χρειάζεται ως ελάχιστο αντιστάθμισμα προς τις τοπικές κοινωνίες και την τοπική ανάπτυξη, να προβλεφθεί ειδικό τέλος ακαθαρίστων εσόδων υπέρ των Δήμων του Ακινήτου της επένδυσης, καθώς και τυχόν λοιπά αντισταθμιστικά ωφελήματα προς τους Δήμους.

Η πρόβλεψη αυτή πρέπει να συμπεριληφθεί τόσο στο Νόμο για την αδειοδότηση του Καζίνο, όσο και στη σχετική διακήρυξη που θα προκηρυχθεί για την παραχώρηση της άδειας.

Τονίζεται ότι η διαδικασία αυτή είναι αδιαπραγμάτευτη για το Δήμο μας, ο οποίος δεν είναι διατεθειμένος να συναινέσει σε οποιοδήποτε άλλη επιλογή, πλην των νομοθετικά κατοχυρωμένων αντισταθμιστικών ωφελειών. Σημειώνεται μάλιστα ότι από την υπόλοιπη επένδυση στο Ακίνητο, η οποία υπάγεται απευθείας στο ΤΑΙΠΕΔ (πώληση της μετοχής της Ελληνικό ΑΕ, λειτουργία Επένδυσης κ. α.

), δεν μπορεί να προκύψει κανένα άλλο έσοδο-πρόσοδος υπέρ των Δήμων, οι οποίοι όμως οφείλουν να παρακολουθήσουν στο σύνολο των πόλεών τους την ανάπτυξη και το υψηλό επίπεδο που περιγράφεται στο ΣΟΑ για τον Μητροπολιτικό Πόλο Θέσεις εργασίας – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Όπως είναι εύλογο και όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη προκειμένου για τόσο μεγάλα έργα, χρειάζεται η δέσμευση του Επενδυτή για συγκεκριμένο ποσοστό θέσεων εργασίας από ανέργους της πόλης μας, που θα αποτυπωθεί εγγράφως σε μνημόνιο συνεργασίας με τον Επενδυτή.

Η πρόβλεψη αυτή δεν αποτελεί παρά εξειδίκευση των αναπτυξιακών στόχων και των στόχων περί θέσεων εργασίας που προβλέπουν οι Ν. 4062/2012 και 4422/2016 ειδικά για την πόλη μας και τις όμορες περιοχές.

Επιπλέον, πρόβλεψη για δυνατότητα υποβολής προσφοράς προς τον Επενδυτή από τις τοπικές επιχειρήσεις με αντικείμενο σχετικό με τα επενδυτικά έργα (τεχνικά έργα, κατασκευές κ. λπ. ), με βάση  συγκεκριμένο πλαίσιο (και εντός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου περί ανταγωνισμού), ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η τοπική οικονομία και η σχέση Επένδυσης – Τοπικής Επιχειρηματικότητας.

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Ε. Ν. Ο. Α. – ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ ΑΛΙΕΩΝ
Το μικρό λιμανάκι που σήμερα δραστηριοποιείται ο Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Αλίμου και ελλιμενίζει τα σκάφη του να διατηρήσει τη σημερινή του χρήση και να ανακατασκευαστεί, στο πλαίσιο της μεταφοράς της εκβολής του ρέματος Τραχώνων. Σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία η μεταφορά της χρήσης αυτής (μικρός λιμένας ερασιτεχνικών σκαφών), η μεταφορά να γίνει σε νέο, κατάλληλο και επαρκές, αντίστοιχο χώρο που θα κατασκευαστεί εντός των ορίων του Ακινήτου της επένδυσης, χωρητικότητας ίδιας τουλάχιστον με της σημερινής.

Ο χώρος που σήμερα δραστηριοποιείται ο Ελληνικός Ναυτικός Όμιλος Αιγυπτιωτών (αθλητικός σύλλογος με μεγάλη ιστορική και αθλητική διαδρομή και πολλούς Ολυμπιονίκες και ενεργούς πρωταθλητές) χρειάζεται να παραμείνει στον ίδιο χώρο, με τη συγκεκριμένη χρήση (ναυταθλητισμός).

Σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία η μεταφορά του, η χρήση να χωροθετηθεί σε χώρο αντίστοιχης έκτασης και με αντίστοιχες εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο Επενδυτής.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Η υπογειοποίηση της λεωφ. Ποσειδώνος είναι αναμφίβολα μία θετική εξέλιξη. Δεδομένου ότι η υπογειοποίησή της αποτελεί αίτημα του Δήμου μας για όλο το μήκος της από τη λεωφ. Αμφιθέας μέχρι και την περιοχή της επένδυσης, προτείνουμε και ζητάμε να επεκταθεί τουλάχιστον ο σχεδιασμός του ΣΟΑ για υπογειοποίηση από το προτεινόμενο τμήμα και Νοτιότερα, μέχρι τον κοντινό κόμβο λεωφ. Ποσειδώνος – λεωφ. Αλίμου, ο οποίος είναι ήδη υπόγειος.

Η υλοποίηση του ΣΟΑ θα επιφέρει αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων στην ευρύτερη περιοχή του Ακινήτου, τόσο κατά τη φάση της εκτέλεσης των εργασιών, όσο και κατά τη φάση της πλήρους ανάπτυξης των χρήσεων. Ως εκ τούτου είναι απολύτως απαραίτητο να προβλεφθεί στο υπό έκδοση Π. Δ. ως υποχρεωτική η εκπόνηση τεσσάρων ειδικών Μελετών για περαιτέρω διερεύνηση και αντιμετώπιση των κάτωθι ζητημάτων: α) Για την αύξηση και τη διαχείριση των κυκλοφοριακών φόρτων της λεωφ. Ποσειδώνος, εξετάζοντας και τα δύο εναλλακτικά σενάρια (με υπογειοποίηση τμήματός της και χωρίς υπογειοποίηση), β) Για την αύξηση και τη διαχείριση των κυκλοφοριακών φόρτων της λεωφ. Βουλιαγμένης, γ) Για τη στάθμευση στο μέτωπο του Ακινήτου προς τη λεωφ. Ποσειδώνος και την παραλία, δ) Για την οδική, κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή σύνδεση του Ακινήτου με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο του Δήμου μας και τους Σταθμούς ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ εντός του Αλίμου, ώστε να αποτραπεί το φαινόμενο διάχυσης (spill-off) της ιδιαίτερα αυξημένης κυκλοφορίας και στάθμευσης στο οδικό δίκτυο του Δήμου μας.

Το ΣΟΑ θέτει ως ρητό στόχο τη σύνδεση του Ακινήτου της Επένδυσης με τους υφιστάμενους πολεοδομικούς ιστούς των τριών όμορων πόλεων. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, με τον οποίο απόλυτα συμφωνούμε, χρειάζεται να εξειδικευθούν περαιτέρω ζητήματα και να υπάρξουν σχετικές προβλέψεις.

Κυριότερα όλων, α) η σύνδεση και αποτελεσματική συναρμογή των εσωτερικών οδών του υφιστάμενου οδικού δικτύου των Δήμων με το σχεδιαζόμενο νέο οδικό δίκτυο της περιοχής του ΣΟΑ (σημεία τομής) και β) η μεγαλύτερη δυνατή πρόσοψη του Πάρκου («φυγή») προς τον υφιστάμενο οικιστικό ιστό του Αλίμου και η καλύτερη δυνατή και πληρέστερη σύνδεσή του με αυτή.

Για τα δύο αυτά ζητήματα είναι επίσης απαραίτητη η εκπόνηση ειδικών Μελετών. Ο παράλληλος προς τη λεωφ. Ποσειδώνος πεζόδρομος κατά μήκος του Πάρκου, ο οποίος ξεκινάει από τον Άλιμο, χρειάζεται στα Ανατολικά να φτάνει ως το τέλος του Πάρκου και την έναρξη του οικιστικού ιστού της Γλυφάδας, ώστε να συνδέονται οι δύο πόλεις για τους πεζούς και για τους ποδηλάτες, προσφέροντας πλήρη δυνατότητα μετακίνησης με τα πόδια ή το ποδήλατο από τη μία περιοχή του Πάρκου στην άλλη και από την μία πόλη μέχρι την άλλη.

Διαφορετικά ο εν λόγω πεζόδρομος διακόπτεται αιφνιδίως και είναι μειωμένης χρηστικότητας. Η σχεδιαζόμενη, νέα, παράλληλος προς τη λεωφ. Αλίμου οδός (στη ΝΔ πλευρά του ακινήτου) χρειάζεται να μην αποτελέσει «φράγμα» μεταξύ της υφιστάμενης πόλης και του Ακινήτου της επένδυσης (Πάρκο κ. λπ. ).

Για το λόγο αυτό, χρειάζεται ειδική μελέτη για διαμόρφωση τύπου βουλεβάρτου και όχι τύπου λεωφόρου (με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας, νησίδα στη μέση κ. λπ. ). Επίσης χρειάζεται να μελετηθεί η δυνατότητα υπογειοποίησης ή βύθισης της οδού αυτής ή τμήματός της και εν γένει τμημάτων του νέου οδικού δακτυλίου περιφερειακά του Ακινήτου
ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Στο υπό έκδοση Π. Δ. χρειάζεται να προβλεφθεί επίσης η εκπόνηση ειδικών μελετών και για τα ακόλουθα ζητήματα: α) Της μετακίνησης της εκβολής του Ρέματος Τραχώνων και της ακριβούς θέσης του προβλεπόμενου λιμενοβραχίονα – κυματοθραύστη, ώστε η αλλαγή της εκβολής του ρέματος να μην επηρεάζει επί τα χείρω την παρακείμενη πλαζ του Δήμου Αλίμου και την ποιότητα των υδάτων της, β) Της συναρμογής του Ακινήτου με το υφιστάμενο Σχέδιο Πόλης στην περιοχή Τρουμπάρι, ιδιαίτερα στην περιοχή της ιδιοκτησίας ΕΥΔΑΠ (εγκιβωτισμένη κοίτη Ρέματος).

Σημειωτέον ότι το Ρέμα Τραχώνων έχει στην περιοχή αυτή πρόσφατα οριοθετηθεί έπειτα από ενέργειες του Δήμου μας (ΦΕΚ Δ’ 19/24. 3.

2015), στοιχείο που είναι χρήσιμο να ληφθεί υπόψη για την προτεινόμενη διευθέτηση του Ρέματος Τραχώνων, με την οποία συμφωνούμε, γ) η πρόβλεψη και εκατέρωθεν δημιουργία αγωγών όμβριων, για την ομαλή απορροή των υδάτων που σήμερα διοχετεύονται (λόγω της φυσική διαμόρφωσης του εδάφους) από τις πόλεις μας προς την περιοχή του πρώην Αεροδρομίου επιφανειακά, χωρίς την ύπαρξη αγωγών όμβριων. Ενδεικτικά, για την περίπτωση του Αλίμου, επισημαίνουμε την περιοχή του ‘παλαιού Αλίμου’ με τη νέα ‘γειτονιά Τραχώνων’.

Συνεπώς, απαιτείται ένας ευρύτερος σχεδιασμός της υδραυλικής μελέτης, με υπολογισμό και κατασκευή αγωγών ομβρίων από τη Λεωφόρο Αλίμου και ολόκληρη την εντεύθεν περιοχή του Αλίμου μέχρι το Ακίνητο, με αποδέκτη το ρέμα Τραχώνων. ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΟΡΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΛΙΜΟΥ
Τα διοικητικά όρια του Δήμου Αλίμου έχουν αποτυπωθεί εσφαλμένα στη ΣΜΠΕ και το ΣΟΑΜΠ.

Χρειάζεται, δηλαδή, να γίνει σωστή εφαρμογή των ορθών διοικητικών ορίων του Δήμου Αλίμου σε όλα τα σχέδια των Μελετών, όπως αυτά έχουν καθοριστεί με την υπ’ αρ. 56/1939 αμετάκλητη Απόφαση του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου ΟρίωνΕιδικότερα, δεν έχει συμπεριληφθεί στα όρια του Δήμου Αλίμου όλη παραλιακή του έκταση, από τη Μαρίνα Αλίμου (Ρέμα Πικροδάφνης) μέχρι και το Ακρωτήρι του Αγ. Κοσμά.

Η παραπάνω έκταση αποτυπώνεται στα όρια του Δήμου Αλίμου και από το Εθνικό Κτηματολόγιο και η μη συμπερίληψή του είναι πρόδηλο σφάλμα. Επίσης, στα όρια του Δήμου μας δεν έχει συμπεριληφθεί η έκταση στη ΝΑ πλευρά του Δήμου Αλίμου, εντός του χώρου του Αεροδρομίου, η οποία το 1943 απαλλοτριώθηκε από τους Αλιμιώτες ιδιοκτήτες της για να επεκταθεί το τότε μικρό Αεροδρόμιο.

Η έκταση αυτή δεν αποτυπώνεται στους χάρτες του Κτηματολογίου εντός των Διοικητικών ορίων του Δήμου μας, για το ζήτημα αυτό έχουμε ήδη προσφύγει στην Ειδική Επιτροπή ορίων του Υπουργείου Εσωτερικών, σε κάθε όμως περίπτωση και προκειμένου οι Μελέτες να είναι ορθές και σύννομες, χρειάζεται να διορθωθούν να διοικητικά όρια του Δήμου μας.

Υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με Κυβέρνηση και Επενδυτή
Όλες οι ρυθμίσεις για τα ανωτέρω ζητήματα και οι σχετικές δεσμεύσεις που θα αναληφθούν από την Κυβέρνηση, προκειμένου να εξασφαλισθεί η βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη της περιοχής και να αποδοθούν οφέλη στην τοπική κοινωνία, επιβάλλεται να αποτυπωθούν και σε μνημόνιο συνεργασίας που θα υπογραφεί μεταξύ του Δήμου Αλίμου (ή και των 3 Δήμων συνολικά) και της Κυβέρνησης.

Αντίστοιχα, Μνημόνιο Συνεργασίας θα πρέπει να υπογραφεί και με τον Επενδυτή, στο οποίο θα περιγράφεται με σαφήνεια το πλαίσιο συνεργασίας και θα αποτυπώνονται ρητώς οι δεσμεύσεις που θα αναλάβει ο Επενδυτής έναντι του Δήμου (ή συνολικά και των τριών Δήμων) και τα ανταποδοτικά οφέλη που θα δοθούν στο Δήμο.

Συνοδευτικά ΕγγραφαΣτις παρούσες θέσεις μας, επισυνάπτονται ως Παράρτημά τους και ως αναπόσπαστο Τμήμα αυτών, τα ακόλουθα έγγραφα:Η Απόφαση Δ. Σ. Αλίμου 348/2015 αναφορικά με την Επένδυση στον Μητροπολιτικό Πόλο.

Η από Φεβρουαρίου 2017 Έρευνα των Επιπτώσεων από την παραχώρηση του Μητροπολιτικού Πάρκου στους κατοίκους του Δήμου Αλίμου. Η από 1995 Μελέτη του ΟΡΣΑ για τη χωροθέτηση χρήσης Κοιμητηρίου για τον Άλιμο στο Ακίνητο του ΣΟΑΜΠ.

Το από 4.8.2017 Πρακτικό της Πολεοδομικής Επιτροπής του Δήμου Αλίμου. Η από 909/4.

8.2017 Επιστολή του Αθλητικού Σωματείου Ε. Ν. Ο. Α. Η από …. Επιστολή του Σωματείου ΝΟΤΙΟΝ ΣΗΜΑ.

Η από …. Επιστολή του Σωματείου ΑμεΑ Victor Artant-ΝΙΚΗ.

Απόφαση 56/1939 περί καθορισμού των ορθών Διοικητικών ορίων του Δήμου Αλίμου. Το από Σεπτεμβρίου 2016 Τοπογραφικό Διάγραμμα της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αλίμου, με τα ορθά διοικητικά όρια του Δήμου Αλίμου αποτυπωμένα με συνετεταγμένες ΕΓΣΑ.

Μελέτη για τα ορθά Διοικητικά όρια Αλίμου – Ελληνικού, εκπονηθείσα από την Τ. Υ. Δήμου Αλίμου. Μελέτη για τα ορθά Διοικητικά όρια Αλίμου – Ελληνικού, εκπονηθείσα από το Παν/μιο Πειραιά.

Το 24.10.1925 Π. Δ. (ΦΕΚ 331/1925) με συνημμένο Τοπογραφικό Διάγραμμα, όπου εμφαίνονται τα ορθά όρια του Δήμου Αλίμου (περιοχή που εντάχθηκε το 1925 στο Σχέδιο Πόλης του Δήμου Αλίμου).

Το από 11.01.1943 Τοπογραφικό Διάγραμμα τμήματος Αλίμου, του Υπουργείου Συγκοινωνίας της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων (απαλλοτρίωση Τμήματος Αλίμου για την επέκταση του Αερο-δρομίου, όπου εμφαίνονται αναλυτικά οι ιδιοκτησίες και η κοίτη του Ρέματος Τραχώνων το 1939).

Ο από 6/10/2016 ορθοφωτοχάρτης, θεωρημένος από την Πολεοδομία (Υπηρεσία Δόμησης) του Δήμου Ελληνικού–Αργυρούπολης, όπου εμφαίνονται τα όρια της εντός σχεδίου περιοχής του Δήμου Αλίμου, που απαλλοτριώθηκε το 1943 προς επέκταση του Αεροδρομίου (μέχρι σήμερα η περιοχή πολεοδομικά παραμένει ‘εντός Σχεδίου Αλίμου’).

Πηγή: notia.gr

Διαφημίσεις
Α.Ο. Τραχώνων Αλίμου
Διαφημίσεις