600true dots bottomright 100true false 800none
  • 16000 fade false 60 bottom 30 https://www.facebook.com/localsmarketcafe/
    Slide2 
  • 5000 fade false 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/probalete-thn-epixeirhsh-sas-sto-alimoslivegr
    Slide3 

Οι μαθητές  του  Γ1   μεγαλουργούν  και  μας  διδάσκουν  Ιστορία

Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

Από την μυθολογία στην Ιστορία.Ένα ταξίδι χιλιάδων χρόνων πριν όπου οι μύθοι περνούν από χείλη σε χείλη και γίνονται αλήθειες στα χέρια των μαθητών.Μύθοι που έγιναν ερωτήσεις, κατασκευές, δημιουργία για τον θαυμαστό κόσμο του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού από τους μαθητές της Τρίτης Δημοτικού και συγκεκριμένα του Γ1.

Η δασκάλα της καρδιάς τους  η  κ  Βασιλική   Σούπου, σε συνεργασία με τους μαθητές της δημιούργησαν ένα Μαθητικό Μουσείο με εκθέματα,έργα των μαθητών εμπνευσμένα από την Ελληνική  ιστορία  που δημιουργήθηκε κομμάτι-κομμάτι όπως και ο πολιτισμός μας .Έργα των μαθητών εμπνευσμένα από την προιστορία: Παλαιολιθική-Νεολιθική εποχή, Κυκλαδικό-Μινωικό-Μυκηναικό Πολιτισμό.

Σκοπός τους η γνώση του παρελθόντος να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε το παρόν.Μια φωτεινή εξαίρεση σε όσους ονειρεύονται να ξεριζώσουν την Ελληνική Μυθολογία από τα βιβλία της ιστορίας και αδυνατούν να αντιληφθούν ότι πίσω από έναν μύθο κρύβεται πάντα μια ιστορική αλήθεια. «Πίσω από ένα μύθο κρύβεται η αλήθεια» μας διδάσκει ο Πλάτων. Υπάρχουν πάντα πολύτιμες επιστημονικές πληροφορίες για την δημιουργία και τον κόσμο στην ιστορία και τους μύθους.

Οι μαθητές είναι εκεί για να μας αποδείξουν για άλλη μια φορά ότι όταν υπάρχει έμπνευση και κίνητρο η ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης μπορεί να γίνει για όλους μας ιστορική συνείδηση.

 Η ξενάγηση στο μουσείο πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 13 Μαίου 2018  και ήταν όλοι εκεί για να τιμήσουν την προσπάθεια των παιδιών.

Μουσειακά  εκθέματα των παιδιών που δεν χρειάστηκαν κανένα βοηθητικό μέσο προκειμένου να μεταδώσουν στον επισκέπτη τις πληροφορίες  που  μεταφέρουν.

Μια μοναδική και ειδικά επιμελημένη έκθεση με φυσική υπόσταση που περνά το μήνυμα ότι η συμμετοχή, η δράση, η έμπνευση για την ιστορία και τον πολιτισμό μας μπορεί να βοηθήσει τους μικρούς μαθητές να αφήσουν το αποτύπωμα τους στην ιστορία που γράφεται μέσα από το παρελθόν αλλά και το σύγχρονο παρόν.

Εμείς μιλήσαμε με την δασκάλα της Τρίτης τάξης κ  Βασιλική  Σούπου  για αυτή την εξαιρετική πρωτοβουλία της που σίγουρα αποτελεί μια φωτεινή έκρηξη λάμψης στον συμβατικό και πολλές φορές βαρετό  τρόπο  διδασκαλίας  της ιστορίας ,αλλά και την Διευθύντρια του Σχολείου κ. Ιωάννα Μικρογιαννάκη, η οποία μεταξύ άλλων μας τόνισε πόσο σημαντικό είναι για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να υπάρχει ο τρόπος, τα μέσα , η υποδομή και ο χρόνος για να εργαστούν πάνω στον στόχο τους.

 BAΣΙΛΙΚΗ ΣΟΥΠΟΥ: « Η ΑΓΑΠΗ  ΚΑΙ  Η  ΔΙΑΘΕΣΗ  ΓΙΑ  ΜΑΘΗΣΗ  ΜΑΣ  ΟΔΗΓΗΣΕ  ΣΤΗ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΤΟΥ  ΜΟΥΣΕΙΟΥ»

-Στο βιβλίο του δασκάλου προτείνονται διδακτικές ενέργειες και μαθητικές δραστηριότητες για την κάλυψη και αξιοποίηση του μαθήματος του βιβλίου της ιστορίας.Πόσο εύκολο είναι να κινηθεί ένας δάσκαλος « εκτός» των στερεότυπων της διδασκαλίας του μαθήματος  και να κάνει ενδιαφέρον και αποτελεσματικό το μάθημα της ιστορίας σε παιδιά Τρίτης Δημοτικού;

Τίποτα δεν είναι  εύκολο.Για όλα τα πράγματα χρειάζεται χρόνος, διάθεση, αγάπη, ανταπόκριση από μαθητές-γονείς, στήριξη από το σύλλογο διδασκόντων, ενθάρρυνση από τη διευθύντρια.΄Εστω και εάν ένα από αυτά λείψει το αποτέλεσμα δεν θα είναι το ίδιο.

-Πώς μπορούν τα παιδιά να αντιληφθούν σε αυτή την ηλικία πως πίσω από τον μύθο που διδάσκονται κρύβεται μια ιστορική αλήθεια ώστε να γίνει η μετάβαση από τον μύθο στην ιστορία;

Τα  παιδιά  αντιλαμβάνονται  πιο  εύκολο  από  εμάς  και  με  κατάλληλα  παραδείγματα  και  αναφορές  μεταπηδούν  με απίστευτη ευκολία από τη μια διάσταση στην άλλη.

-Πιστεύετε ότι με τον τρόπο που διδάξατε την ιστορία και ανταποκρίθηκαν τα παιδιά αποτελείτε μια φωτεινή εξαίρεση απέναντι στον παραδοσιακό και κατά πολλούς βαρετό τρόπο που διδάσκετε η ιστορία;

  Και βέβαια δεν αποτελώ «φωτεινή εξαίρεση».Θα ήταν τρομερά απαισιόδοξο αυτό, γιατί πιστεύω στην εκπαίδευση.Κάθε δάσκαλος με τον δικό του τρόπο «φωτίζει» την τάξη του και τους μαθητές του.

-Τι περιλαμβάνει το Μαθητικό Μουσείο, ποια είναι τα εκθέματα των μαθητών και πόσο χρόνο πήρε η κατασκευή τους;

Σαν όραμα και σαν ιδέα η δημιουργία του Μαθητικού Μουσείου ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια.Πρόκειται για μια ιδέα η οποία ωρίμασε σταδιακά ως σκέψη και συγκέντρωση υλικού και τώρα βρίσκεται στο τελικό στάδιο να παρουσιαστεί.Ενδεικτικά μπορώ να σας πω ότι υπάρχουν εκθέματα από την Παλαιολιθική, Νεολιθική εποχή, τον Κυκλαδικό πολιτισμό,Μινωικό πολιτισμό όπως  αποκρυπτογράφηση του δισκού της Φαιστού, Μινωικές τοιχογραφίες, προθήκη με κεραμικά,αρχαιολογικό εργαστήριο,Μινωικά αγγεία με μοτίβα από τον φυτικό κόσμο  και πολλά ακόμα εκθέματα.Υπήρξε διάθεση και αγάπη για δημιουργική μάθηση.

-Το ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής προτείνει από πέρσι να «ξεριζωθεί» η Ελληνική Μυθολογία και προτείνουν την διδασκαλία αρχαιοελληνικών μύθων με αναφορές και συνδέσεις με μύθους άλλων λαών.Σας βρίσκει σύμφωνη κάτι τέτοιο;

 Θεωρώ ότι η μυθολογία έχει ακόμα να δώσει πολλά τόσο στην ελληνική όσο και στην διεθνή πραγματικότητα.Παρ΄όλα αυτά, έχω εμπιστοσύνη σε κάθε επίσημο φορέα που ασχολείται με την εκπαίδευση και κατ’ επέκταση τα παιδιά.Οτιδήποτε νέο το υποστηρίζω και το προσαρμόζω στις ανάγκες της τάξης μου.Άλλωστε και τα βιβλία που διδάσκουμε είναι καινούρια.Τη διαφορά την κάνει ο τρόπος προσέγγισης της γνώσης.

– Η γνώση του παρελθόντος μας βοηθά να κατανοήσουμε το παρόν.Η συλλογική προσπάθεια, το πείσμα και η δημιουργική διάθεση των παιδιών, τι μας διδάσκει;

Ότι τα πάντα είναι εφικτά εάν υπάρχει διάθεση.

ΙΩΑΝΝΑ ΜΙΚΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ: «ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»

-Πόσο σημαντικό είναι για ένα σχολείο να γίνονται δράσεις σε μια κοινή προσπάθεια Συλλόγου γονέων και Κηδεμόνων και Συλλόγου Διδασκόντων, με απώτερο στόχο την πρόοδο των μαθητών;

Οι δράσεις που για το σχεδιασμό και την υλοποίηση τους προϋποθέτουν τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση όλων των φορέων της σχολικής κοινότητας έχουν αξία αυτές καθεαυτές και θεωρώ ότι οφείλουμε να τις επιδιώκουμε. Αφενός, γιατί ασκούν όλους μας στη συνεργατικότητα, στην αλληλοβοήθεια, στην κατανόηση στην αποδοχή διαφορετικών απόψεων και πρακτικών, στη δράση, στην υπευθυνότητα προκειμένου να επιτευχθεί ο κοινός κάθε φορά στόχος. Αφετέρου, γιατί αποτελούν παράδειγμα και στάση ζωής για τα παιδιά, τα οποία σαφώς αισθάνονται και βιώνουν τα ευεργετικά αποτελέσματα της αρμονικής σχέσης του σχολείου και της οικογένειας, αποτελέσματα που συνδέονται και με την πρόοδο στα μαθήματά τους.

-Στα πλαίσια αυτών των δράσεων αυτή την εβδομάδα διοργανώθηκε έκθεση βιβλίου όπου πλαισιώθηκε και στηρίχθηκε με ομιλίες και παρουσιάσεις συγγραφέων. Πόσο δεκτικοί είναι σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μαθητές και γονείς;

Αν κρίνω από τον τρόπο που υποδέχτηκαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί τους συγγραφείς σε κάθε τάξη αλλά και από τις θετικές εμπειρίες που απόκτησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες από την επαφή τους με τα βιβλία της έκθεσης, βιβλία που ήταν στη διάθεσή τους όλη την εβδομάδα και που είχαν τη δυνατότητα να τα δουν, να τα παρατηρήσουν, να τα ξεφυλλίσουν με ηρεμία, να τα επιλέξουν και γενικότερα να τα προσεγγίσουν στο δικό τους χώρο, εκείνον του Σχολείου, μαζί με τους γονείς τους, η πρωτοβουλία αυτής της διοργάνωσης έχει πετύχει το στόχο της.

-Στο κλείσιμο αυτής της γιορτής βιβλίου, γονείς και παιδιά έζησαν  μια ξεχωριστή εμπειρία. Περιηγήθηκαν στο Μαθητικό Μουσείο με εκθέματα μαθητών εμπνευσμένα από τον Μινωικό Πολιτισμό.Δεδομένο ότι η καταγωγή σας είναι από την Κρήτη, σας συγκίνησε το γεγονός ότι οι μαθητές  εμπνεύστηκαν από τον Μινωικό Πολιτισμό;

Ο μινωικός πολιτισμός είναι μέρος του πολιτισμού της ανθρωπότητας, δεν μπορεί ο άνθρωπος να μαθαίνει την ιστορία του χωρίς να σταθεί σε τέτοιους κομβικούς σταθμούς. Ναι, ο μινωικός πολιτισμός είναι η πατρίδα μου και με συγκινεί κάθε αναφορά σε αυτόν, ωστόσο τα παιδιά τον διδάχτηκαν και τον βίωσαν ως μέρος της ευρύτερης ιστορίας , όπως ορίζεται από το αναλυτικό πρόγραμμα.

 -Πόσο σημαντικό είναι ένας Διευθυντής Σχολείου να δίνει χώρο και χρόνο σε έναν δάσκαλο να προάγει το όραμα του;

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και ευεργετικό για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να έχουν τον τρόπο, τα μέσα, την υποδομή, τον χρόνο, το χώρο, οτιδήποτε χρειάζονται για να εργαστούν πάνω στο στόχο τους. Και, στο μέτρο των δυνατοτήτων που απορρέουν από τον θεσμικό μου ρόλο, προσπαθώ να ανταποκριθώ σε κάθε κάλεσμα συναδέλφου, ώστε να υλοποιήσει το έργο του.

Bolivar

Διαφημίσεις
Διαφημίσεις