600true dots bottomright 100true false 800none
  • 5000 fade false 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/odigos-polis/bolivar-beach-club
    Slide3 
  • 16000 fade false 60 bottom 30 https://www.facebook.com/localsmarketcafe/
    Slide2 
  • 5000 fade false 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/probalete-thn-epixeirhsh-sas-sto-alimoslivegr
    Slide3 

Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

Για τους γνώστες η εικονική πραγματικότητα περιγράφεται με τα τρία I,Immersion (εμβύθιση), Interaction (αλληλεπίδραση) και Imagination ( φαντασία). Οι χρήστες φοράνε το πολυπόθητο headset για να ταξιδέψουν στον πιο φανταστικό αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστικό κόσμο. Ζουν την απόλυτη ψυχοσωματική αντίφαση μια και το μυαλό σκέφτεται και λειτουργεί διαφορετικά από το σώμα, βιώνοντας δέος, περιέργεια, χαρά, φόβο.

Ανακαλύψαμε τον Λάζαρο,master όπως δηλώνουν οι φίλοι του και ιδιοκτήτη του VR Utopia, ενός σύγχρονα διαμορφωμένου χώρου που διαθέτει, για να βιώσει κάποιος την εικονική πραγματικότητα. Εκεί που το “Gaming beyond Reality”.

Μιλήσαμε μαζί του για αυτή την επιχειρηματική του δράση, για τα απτικά συστήματα που μεταδίδουν κραδασμούς και άλλες αισθήσεις στον χρήστη, για την «αλληλεπίδραση» στο τρισδιάστατο αυτό περιβάλλον, τον ξεχωριστό τρόπο αυτής της διασκέδασης και γιατί κάποιοι αναζητούν να ζήσουν την προσομοίωση ενός φανταστικού περιβάλλοντος.

Δεν έχετε λοιπόν παρά να μυηθείτε στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και στην συνέχεια να επιλέξετε να «βυθιστείτε» σ’ έναν κόσμο τελείως διαφορετικό.

 

– Πίσω από την συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση του VR Utopia «κρύβονται» κάποιες σπουδές που έχουν σχέση με την Τεχνολογία, μια ακατανίκητη αγάπη για την εικονική πραγματικότητα ή τίποτα από τα δύο;

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω σπουδάσει κάτι που να έχει σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Πέρασα Τοπογράφος στα ΤΕΙ Αθήνας και κάπου εκεί συνειδητοποίησα ότι ήταν ένα αντικείμενο σπουδών πολύ ωραίο, που όμως δεν μου ταίριαζε ως άνθρωπος. Κατάλαβα ότι είναι κάτι, που δεν θα με κάνει ευτυχισμένο, και ότι μετά από χρόνια θα με κουράσει. Εγκατέλειψα λοιπόν την σχολή, πήγα στην Le Monde ως Food and Beverage manger πάνω στο κομμάτι της εστίασης που ήδη δούλευα και κάπου εκεί τελείως τυχαία, η ιδέα της εικονικής πραγματικότητας  ήρθε και με ενθουσίασε πολύ, όσο καμιά άλλη στην ζωή μου. Είπα, αυτό θέλω να κάνω!

 

-Μια ιδέα που σε είχε απασχολήσει και στο παρελθόν, μια ανάμνηση που σε ξαναβρήκε στο παρόν;

Μια ανάμνηση που είχα από παιδί, πραγματικά «ξύπνησε» μέσα μου. Θυμήθηκα ότι ήμουν με τον κολλητό μου στο δημοτικό και συζητάγαμε πόσο ωραία θα ήταν ένα παιχνίδι που παίζαμε τότε να υπήρχε στην εικονική πραγματικότητα.

Με αυτή την ανάμνηση άρχισα να το ψάχνω, αν υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά, να πάω να το δοκιμάσω. Είδα ότι μπορεί κάποιος με μια κονσόλα εικονικής πραγματικότητας να κάνει πράγματα. Ήταν ένας ακριβώς εξοπλισμός και σκέφτηκα ότι δεν μπορεί να το έχει ο καθένας σπίτι του, άρα γιατί να μην το κάνω επιχείρηση. Να φτιάξω έναν χώρο που να μπορεί ο οποιοσδήποτε να έρθει να παίξει παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας.

 

-Σε φόβισε καθόλου το γεγονός ότι σε νεαρή ηλικία ξεκίνησες  να κάνεις ένα τέτοιου είδους επιχειρηματικό βήμα;

Δεν φοβήθηκα, γιατί πραγματικά ήταν μια ιδέα που την πίστεψα πολύ εξ αρχής. Διάβασα πολύ, βρήκα τους κατάλληλους συνεργάτες, μίλησα με εταιρίες του εξωτερικού. Η ιδέα της δημιουργίας του VR Utopia μου ήρθε το καλοκαίρι του 2018 και την υλοποίησα τον Νοέμβρη του 2019.

 

-Πόσο εύκολο ήταν να διαμορφώσεις τον χώρο για να υποδεχθείς τους φίλους που θέλουν να διασκεδάσουν στο VR Utopia;

Έψαξα περίπου ένα εξάμηνο για να βρω το ακίνητο που θα πληρεί τις προδιαγραφές και θα έχει ένα ενοίκιο βιώσιμο.  Από εκεί και πέρα ο χώρος διαμορφώθηκε, όπως ακριβώς το είχα φανταστεί στο μυαλό μου. Δυσκολία υπήρξε στο κομμάτι της τεχνογνωσίας καθώς ήταν κάτι που δεν ήξερα και έπρεπε να διαβάσω αρκετά και να πειραματιστώ έτσι ώστε να είναι όλα λειτουργικά για να μπορέσουμε να υποδεχτούμε παρέες να διασκεδάσουν.

 

-Περίμενες ότι θα έχει τόσο μεγάλη απήχηση σε όλες τις ηλικίες ο συγκεκριμένος τρόπος διασκέδασης;

Αρχικά δοκίμασα να παίξω παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας χωρίς να είμαι gamer. Το συναίσθημα ήταν μοναδικό. Αυτό που συνειδητοποίησα πολύ γρήγορα όταν δοκίμασα να παίξω, είναι ότι θέλω να το ξανακάνω και ότι θα υπάρξουν και άλλοι που θα τους προσφέρει το παιχνίδι το ίδιο συναίσθημα. Οπότε σκέφτηκα ότι αυτή θα είναι μια ξεχωριστή ψυχαγωγική εμπειρία για όλους ανεξαρτήτως ηλικίας.

 

-Έχεις φιλοξενήσεις εκατοντάδες άτομα, τι είναι αυτό τελικά που κάνει ξεχωριστό τον συγκεκριμένο χώρο gaming; Η αδρεναλίνη που χτυπάει κόκκινο ή η επιθυμία τους να βρεθούν στην ουτοπία της εικονικής πραγματικότητας;

Η επιθυμία να βγουν από το σπίτι τους, να πάρουν τους φίλους τους και να έρθουν να ψυχαγωγηθούν κάνοντας κάτι τελείως διαφορετικό. Ξεφεύγουν από τα συγκεκριμένα παιχνίδια που παίζουν και στις στάνταρ γραμμές του παιχνιδιού που ακολουθούν. Το να παίξεις παιχνίδια στην ουτοπία της εικονικής πραγματικότητας, όπως ανέφερες είναι κάτι τελείως ξεχωριστό.

 

-Πόσο ρεαλιστικό είναι να κινηθείς γύρω από τον τεχνητό κόσμο και να αλληλεπιδράς με εικονικά χαρακτηριστικά ή αντικείμενα;

Είναι πολύ εύκολο, σίγουρα χρειάζεται κάποιος χρόνος εξοικείωσης που διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλά είναι θέμα λεπτών να προσαρμοστείς  και αλληλεπιδράς με τον ψηφιακό κόσμο σαν να είσαι στον πραγματικό.

 

-Ποιον ορισμό θα έδινες στην εικονική πραγματικότητα, ως ένα «αλληλεπίδρασης τρισδιάστατο περιβάλλον», φτιαγμένο στον υπολογιστή, στον οποίο κάποιος «βυθίζεται»;

Σίγουρα παίζοντας ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας, μετά από λίγη ώρα ξεχνιέσαι, «Βυθίζεσαι» τόσο, είσαι τόσο focus σ’ αυτό που παίζεις, που ξεχνάς ότι είναι εικονικό και όχι πραγματικό.

 

-Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν ιδιαίτερη την εμβύθιση ενός χρήστη στην εικονική πραγματικότητα;

Θα έλεγα πως είναι το μυαλό μας το ίδιο. Έχουμε μάθει να βασιζόμαστε πιο πολύ πάνω στην όραση μας και όχι στις υπόλοιπες αισθήσεις μας με αποτέλεσμα να παρουσιάζουμε μια εικόνα στον χρήστη και το μυαλό του να δημιουργεί και άλλες αισθήσεις επιτυγχάνοντας την λεγόμενη εμβύθιση.

 

-Ξέρουμε ότι με τα head sets είναι δύσκολο να «διαβαστούν» οι εκφράσεις του προσώπου. Η Apple κατοχύρωσε την πατέντα για ένα head set που θα «διαβάζει» τις εκφράσεις του προσώπου. Αυτό εκτός από τεράστια κέρδη, εξυπηρετεί κάτι άλλο στον κόσμο των gaming;

Δεν θεωρώ πως είναι κάτι που εξυπηρετεί ιδιαίτερα στα παιχνίδια, στα παιχνίδια που κυκλοφορούν τώρα δεν έχουν την δυνατότητα να προβάλουν εκφράσεις. Εάν θα προβάλλονται και οι εκφράσεις στο παιχνίδι σίγουρα θα είναι ένα συν στην εμπειρία αλλά όχι ότι είναι απαραίτητο. Αυτή την στιγμή θα αξιοποιηθούν σε εφαρμογές κοινωνικοποίησης όπου και  έχει περισσότερο νόημα να βλέπει ο άλλος τις εκφράσεις σου.

 

-Ισχύει ότι στις μάσκες μπαίνει μια δεσμίδα φωτός για να κρατά ο εγκέφαλος επαφή με την πραγματικότητα;

Σε καμία περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο, σε κάποια headsets είναι τελείως κλειστά με το εξωτερικό περιβάλλον. Αυτό που έχω εφαρμόσει εγώ είναι στα δικά μου Headset που φορά ο χρήστης να υπάρχει ένα κενό στην μύτη, ώστε να μπορεί να υπάρχει φρέσκος αέρας.

 

-Ποια είναι τα πέντε καλύτερα παιχνίδια που επιλέγουν όσοι έρχονται να παίξουν στο VR Utopia;

Δεν νομίζω πως είναι σωστό να χαρακτηρίσουμε κάποια παιχνίδια ως καλύτερα. Το κάθε παιχνίδι έχει το κοινό του, νομίζω είναι πιο πολύ να βρεις τι ταιριάζει σε εσένα. Εμένα προσωπικά από τα αγαπημένα μου είναι το Beat Saber ένα φανταστικό παιχνίδι ρυθμού, το Elven Assassin ένα συνεργατικό παιχνίδι όπου προστατεύεις το κάστρο σου από ορκς και δράκους, το Smash box Arena που είναι τρομερά ανταγωνιστικό παιχνίδι και από τα VR Escape room τα αγαπημένα μου είναι το Christmas και το Alice.

 

-Τα συγκεκριμένα παιχνίδια είναι και ένας τρόπος αντιμετώπισης των φόβων μας;
(Πχ. Κάποιος με υψοφοβία ή άλλους φόβους μπορεί σε κάποιο παιχνίδι να αντιμετωπίσει τους φόβους του;)

Έχει συμβεί και αυτό, κάποιος με υψοφοβία να έχει έρθει να παίξει ένα παιχνίδι προσομοίωσης υψοφοβίας. Το να είσαι σ΄ένα ελεγχόμενο χώρο σου δίνει την δυνατότητα να το προσπαθήσεις. Όλα ξεκινούν από το μυαλό που σε βοηθά να λειτουργήσουν και οι υπόλοιπες αισθήσεις. Κάποιοι ζορίζονται αλλά το κάνουν, κάποιοι άλλοι προσπαθούν αλλά δεν τα καταφέρνουν εν τέλει τους κυριεύει ο φόβος.

 

-Είναι απόδραση από την καθημερινότητα, χαλάρωση ή εκτόνωση;

Τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητα σου προσφέρουν όντως χαλάρωση και εκτόνωση. Είναι ένας χώρος ψυχαγωγίας που θα ξεχαστείς, θα φύγεις από την ρουτίνα, θα κάνεις κάτι διαφορετικό, θα γελάσεις, θα είσαι με τους φίλους σου.

 

-Υπάρχει κάτι χαρακτηριστικό που έχει συμβεί από παίκτη σε παιχνίδι; Να το έχει ζήσει ας πούμε το παιχνίδι με περισσότερη ένταση απ’ ότι πρέπει;

Θυμάμαι έναν νεαρό που έπαιζε σ΄ένα τρομαχτικό παιχνίδι με ζόμπι, που είχε ξαπλώσει στο πάτωμα για κάποια δευτερόλεπτα και δεν το είχε καταλάβει. Ζούσε το παιχνίδι στο έπακρο.

 

-Τι συνήθως ρωτάνε οι πιτσιρικάδες που έρχονται να παίξουν και πόσο «τρομακτικά» εξοικειωμένοι είναι με τα συγκεκριμένα παιχνίδια και την εικονική πραγματικότητα;

Τα παιδιά συνήθως ρωτάνε αν υπάρχουν στην εικονική πραγματικότητα τα παιχνίδια που παίζουν σε άλλες κονσόλες. Όσον αφορά την εξοικείωση σαφώς με την εικονική πραγματικότητα δεν είναι εξοικειωμένοι αλλά αυτό που βλέπουμε είναι «τρομακτικά» γρήγορη προσαρμογή.

 

-Είναι τo  virtual reality  πια αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας;

Είναι ακόμα σε baby-steps. Έχει τρομακτικά πολλές δυνατότητες. Στα επόμενα 30 χρόνια θα δούμε τρομερές αλλαγές.

 

-Αν σου ζήταγαν να επιλέξεις από αύριο να ζήσεις στον πραγματική κόσμο ή σ΄ έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας, τι θα επέλεγες και γιατί;

Εννοείται στον πραγματικό κόσμο. Κάποια πράγματα πρέπει να τα ξεχωρίζεις στην ζωή. Άλλο ψυχαγωγία, άλλο πραγματική ζωή. Απαγορεύεται να μπερδέψεις τα δύο.

 

-Ποιος ήρωας παιχνιδιού θα ήθελες να είσαι και γιατί;

Στα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας, ότι και να επιλέξεις να παίξεις είσαι ο ήρωας του παιχνιδιού. Είσαι ο πρωταγωνιστής, αναλαμβάνεις δράση, άρα γίνεσαι αυτόματα ο ήρωας.

 

-Φαντάζομαι ότι ο δικός σου κόσμος δεν περιλαμβάνει μόνο τις ώρες που αφιερώνεις στην επιχείρηση σου. Τι είναι αυτό που δίνει νόημα στον πραγματικό σου κόσμο;

Νόημα δίνει το χόμπι μου που είναι τα Darts. Aνήκω στον Σύλλογο Ελληνικού, φέτος η ομάδα μας ονομάζεται «Σούρμενα», παίζουμε πρωταθλήματα και κύπελλο. Όποτε έχω την ευκαιρία θα πάω και σε ατομικά τουρνουά. Πρόκειται για ένα χόμπι που αγαπώ πολύ.

 

-Τι έχεις αποκομίσει παρατηρώντας συμπεριφορές από τους ανθρώπους που επισκέπτονται το VR Utopia;

Ο καθένας το ζει με τον δικό του τρόπο. Οι αντιδράσεις είναι τελείως διαφορετικές. Υπάρχουν άνθρωποι που «βυθίζονται» τόσο πολύ στο παιχνίδι και το ζουν τόσο έντονα, που μου κάνει και εμένα εντύπωση. Υπάρχουν και κάποιοι, ευτυχώς λίγοι, που δεν δίνουν την ευκαιρία τους στο παιχνίδι. Ήρθε ένα αγόρι με την κοπέλα του να παίξουν και η κοπέλα είχε από την αρχή αρνητική προδιάθεση λέγοντας πριν ξεκινήσουμε ότι δεν θα της αρέσει, έβαλε την μάσκα για δύο λεπτά και είπε ότι δεν θέλει να παίξει. Δεν έδωσε καν την ευκαιρία.

 

-Διοργανώνεις και εταιρικά πάρτι εκτός από πάρτι παιδικά;

Διοργανώνουμε κάθε είδους εκδηλώσεις. Στα παιδικά πάρτι απλά, υπάρχουν κάποιοι κανόνες. Τα παιδιά προτείνουμε να είναι από 10 χρονών και άνω. Υπάρχει ένας έλεγχος και μια αυστηρότητα και στο τι θα παίξουν. Τα παιχνίδια επιλέγονται βάση της ηλικίας τους. Αυτά που έχουν βία ή είναι τρομακτικά δεν τα παίζουν μικρές ηλικίες. Σεβόμαστε απόλυτα αυτό που λέει ο κατασκευαστής του παιχνιδιού για το όριο ηλικίας, γιατί το θέμα είναι και νομικό.

 

 

-Έχεις σκεφτεί να δημιουργήσεις έναν αντίστοιχο χώρο σε κάποια άλλη περιοχή;

Σίγουρα υπάρχουν σχεδία και προτάσεις επέκτασης αλλά είναι κάτι που θέλει προσοχή και πολύ σχεδιασμό για να γίνει σωστά έτσι ώστε να διατηρήσω την ποιότητα την εξυπηρέτησης και της εμπειρίας. 

-Τι απαντάς σε όσους στις κριτικές τους για το VR Utopia  λένε ότι ο Λάζαρος είναι Master των παιχνιδιών;

Τυχαίνει να είμαι από τους ανθρώπους που προσαρμόζονται εύκολα σε ένα νέο περιβάλλον με αποτέλεσμα να μαθαίνω γρήγορα τους μηχανισμούς του κάθε παιχνιδιού και όταν το κανείς αυτό πρακτικά γίνεσαι καλός σε αυτά.

 

-Κλείνοντας την συνέντευξη μας, τι άλλο περιμένεις στο μέλλον ότι θα «σπάσει» το φράγμα μεταξύ του πραγματικού και εικονικού κόσμου;

Η εξέλιξη της τεχνολογίας στον εξοπλισμό. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα ντοκιμαντέρ που είχα δει. Ένας επιστήμονας είχε πει ότι οτιδήποτε βλέπουμε στον πραγματικό κόσμο έχει pixel,πολύ μικρά pixel, που μετά από 40 χρόνια η εκτίμηση του είναι ότι θα έχουμε την τεχνολογία να αναπαράγουμε αυτά τα pixel. Θα έχουμε την δυνατότητα να φτιάξουμε έναν κόσμο εικονικό όπου δεν θα μπορούμε να τον ξεχωρίσουμε από τον πραγματικό.

     

www.vrutopia.gr
Facebook:           https://www.facebook.com/theVRutopia/
Instagram:          https://www.instagram.com/vr_utopia_/

Bolivar

Διαφημίσεις
Διαφημίσεις