Καλοκαιρινό καμπ του Δήμου Αλίμου: Τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο της λογοτεχνίας

Το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Αλίμου και ο Αντώνης Δουνδουλάκης ταξιδεύουν τα παιδιά στον κόσμο της λογοτεχνίας
Μια γέφυρα ανάμεσα στη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη γνώση χτίστηκε αυτό το καλοκαίρι στα Καλοκαιρινά Καμπ του Δήμου Αλίμου (2ο,3ο,7ο δημοτικό σχολείο). Το Τμήμα Πολιτισμού, σε μια ουσιαστική συνεργασία με τον βραβευμένο συγγραφέα, ποιητή, πεζογράφο και αρθρογράφο Αντώνη Δουνδουλάκη, προσέφερε στους μικρούς μαθητές μια ξεχωριστή εμπειρία επαφής με τη σύγχρονη ελληνική παιδική λογοτεχνία.

Ο Αντώνης Δουνδουλάκης, με ευαισθησία και αφοσίωση στον παιδικό ψυχισμό, παρουσίασε τα δύο νέα του βιβλία — «Η Βάρκα της Συγχώρεσης» και «Στην Άκρη της Τάξης, η Αριάδνη Υφαίνει την Ελπίδα» — μέσα από μια σειρά διαδραστικών και βιωματικών εργαστηρίων που συγκίνησαν, ενέπνευσαν και κινητοποίησαν τα παιδιά.
Οι μικροί συμμετέχοντες δεν περιορίστηκαν στην ακρόαση: ανέλυσαν χαρακτήρες, συζήτησαν θεματικές, και δημιούργησαν τις δικές τους «βάρκες συγχώρεσης», εκφράζοντας συναισθήματα, αξίες και μηνύματα με χρώματα, λέξεις και φαντασία.
Η θεματολογία των βιβλίων — σχολικός εκφοβισμός, συγχώρεση, ενσυναίσθηση, φιλία — έγινε αφορμή για ουσιαστικό προβληματισμό και δημιουργική έκφραση. Τα παιδιά μετουσίωσαν το λογοτεχνικό μήνυμα σε προσωπική πράξη, αποδεικνύοντας τη δύναμη της τέχνης ως εργαλείο καλλιέργειας και ενδυνάμωσης.


Η παρουσία του Αντώνη Δουνδουλάκη, όχι μόνο ως συγγραφέα αλλά και ως ενεργού μέλους της τοπικής κοινωνίας Αλίμου, αποτέλεσε πρότυπο και πηγή έμπνευσης. Με απλότητα, ανθρωπιά και διάθεση ουσιαστικής επικοινωνίας, ενίσχυσε τη φωνή των παιδιών και τόνωσε τη δημιουργική τους αυτοπεποίθηση.
Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία, αλλά μια αληθινή εμπειρία ζωής. Έδειξε πως η λογοτεχνία μπορεί να λειτουργήσει ως πυξίδα συναισθηματικής ωρίμανσης, κοινωνικής συνειδητοποίησης και προσωπικής έκφρασης.
Ο Δήμος Αλίμου και το Τμήμα Πολιτισμού αποδεικνύουν έμπρακτα την προσήλωσή τους σε δράσεις ουσίας που ενώνουν την παιδεία με τον πολιτισμό. Γιατί ακόμη και το καλοκαίρι, η τέχνη του λόγου μπορεί να γίνει όχημα δημιουργίας, έμπνευσης και αυθεντικής επαφής με τα παιδιά – τους αυριανούς πολίτες μιας κοινωνίας με ευαισθησία, φαντασία και ψυχή.