Νέα Υπηρεσία Ειδοποιήσεων 🔔

Τώρα μπορείς να λαμβάνεις ενημερώσεις για τις θεματικές ενότητες που σε ενδιαφέρουν, εύκολα και γρήγορα!

Ενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις και επέλεξε τις κατηγορίες που θέλεις να παρακολουθείς, ώστε να μη χάνεις καμία σημαντική είδηση.

δες περισσότερα
Άλιμος NewsΑρθρο-πεταλιές της Ζέτας

Μαύροι εκπαιδευτικοί κύκνοι σε σχολεία του Αλίμου

Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

 Ντόμινο αποκαλύψεων για καθηγητή Γυμνασίου του Αλίμου, που παρέσυρε 14χρονη μαθήτρια του, για ερωτικό ραντεβού στο αυτοκίνητο του. Κάπως έτσι ξετυλίγεται δημοσιογραφικά το κουβάρι της «σοκαριστικής υπόθεσης» και «ανοίγουν στόματα.» Σαν να λέμε όλοι γνώριζαν, όλοι μίλαγαν σε «πηγαδάκια», κάποιοι βρήκαν το θάρρος να καταγγείλουν και κάποιοι τώρα πιστεύουν στην δικαίωση!

Όλοι ήξεραν, όλοι γνώριζαν και όλοι πάντα γνωρίζουν… κανείς δεν έπεσε από τα σύννεφα, πιστέψτε με.

Πάντα στα χρόνια της εκπαιδευτικής καριέρας κάποιου, υπάρχει ένας «οδοδείκτης» που ανοίγει δρόμους για το σύνθετο εκπαιδευτικό έργο. Σε αυτόν τον δρόμο, δυστυχώς κάποιες φορές η εξαίρεση και όχι ο κανόνας, δίνουν χρώμα στην εικόνα. Απλά η συγκριτικά ισχυρά επιρροή της, δημιουργεί πολλές σκέψεις, για το πώς η εξαίρεση δεν έχει την τιμητική της, ούτε δεσπόζουσα θέση. Μπορεί να υπάρξει ένας μαύρος κύκνος, για να παύσει να ισχύει η φράση: «όλοι οι κύκνοι είναι άσπροι.»

Όλοι γνωρίζουν, ότι στα σχολεία του Αλίμου, υπάρχουν «μαύροι κύκνοι», κάποιοι σφυρίζουν αδιάφορα, χτυπάνε φιλικά τις πλάτες των μαθητών τους και κάνουν σεξιστικά αστεία μαζί τους, για τις μαθήτριες και καθηγήτριες του σχολείου. Μαύροι κύκνοι, που « διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους», ότι δίχως εγωπάθεια αλλά με το αρχέγονο ένστικτο επιβίωσης  καλλιεργούν ηθικές αξίες προάγοντας το καλό των μαθητών τους. Μαύροι κύκνοι, που δεν έχουν τίποτα υπό έλεγχο και είναι τόσο ικανοποιημένοι από την σχολική τους καθημερινότητα, που δεν κάνουν τίποτα να την αλλάξουν.

Ο ενδεδειγμένος τρόπος αξιακής διαπαιδαγώγησης είναι μέσω του παραδείγματος-φωτεινό παράδειγμα- αφού ανήκει στην κατηγορία του Σημαντικού Άλλου. Εδώ έχουμε να κάνουμε όχι με Σημαντικούς Άλλους αλλά με ανεπαρκείς ανθρώπους σε θέσεις κλειδιά , που με λάθος συμπεριφορές και λάθος μηνύματα, στιγματίζουν την ευαίσθητη ζωή των μαθητών τους. Όχι μόνο δεν διδάχθηκαν, αλλά ούτε εφήρμοσαν στοιχειώδεις παιδαγωγικές αρχές στους μαθητές τους. Ανίκανοι να συμπεριφερθούν και να χειριστούν τους μαθητές τους, φοβικοί στο να αξιολογηθούν από τους μαθητές τους και όχι από τις διάφορες βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης, γιατί γνωρίζουν ότι οι μαθητές είναι οι άμεσοι αποδέκτες και γνώστες της ακαταλληλότητας τους.

Με έλλειψη διαχείρισης της τάξης, με κακή κρίση, κακή δεξιότητα, αναποτελεσματικοί με διαδικασίες και προσδοκίες που διακυβεύονται και το σημαντικότερο χωρίς καμιά δέσμευση για βελτίωση σε κανέναν τομέα. Δίχως εργασιακή ηθική και ήθος, δίχως κώδικες ηθικής.

Είναι άδικο, για κάποιες εξαιρέσεις, κάποιους «μαύρους κύκνους», να αμφισβητείται η γενική εικόνα των σχολείων. Είναι άδικο επίσης κάποιοι να επιμένουν να συγκαλύπτουν συμπεριφορές, πράξεις, καταστάσεις. Για αυτό σας παρακαλώ, μέχρι το επόμενο επεισόδιο που θα δημοσιοποιηθεί και θα αφορά σχολείο του Αλίμου, να μην «πέσει κανείς από τα σύννεφα.»

Σχετικά Άρθρα

Back to top button