600true dots bottomright 100true false 800none
  • 5000 fade false 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/odigos-polis/il-toto-kalamaki
    Slide3 
  • 16000 fade false 60 bottom 30 https://www.facebook.com/localsmarketcafe/
    Slide2 
  • 5000 fade false 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/probalete-thn-epixeirhsh-sas-sto-alimoslivegr
    Slide3 

Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

Σύμφωνα με την UNESCO, οι γονείς είναι παιδαγωγοί αναντικατάστατοι, οι βασικοί υπεύθυνοι για την ανατροφή του παιδιού τους. Μα την ίδια ώρα είναι απροετοίμαστοι για τον πολύ υπεύθυνο ρόλο τους και μάλιστα στη σημερινή εποχή που αφενός βάλλονται από υπερπληροφόρηση και παραπληροφόρηση, αφετέρου ο θεσμός της οικογένειας αλλάζει και μετασχηματίζεται με γοργούς ρυθμούς. Ο Γάλλος ψυχίατρος André Berge στο γνωστό βιβλίο του Το επάγγελμα των γονέων υποστηρίζει ότι ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος θεωρεί υποχρέωσή του να προετοιμάζεται για όλα τα επαγγέλματα, δεν προετοιμάζεται για τα δύο σπουδαιότερα, αυτά  του γονέα και του πολιτικού, τα οποία ο καθένας αισθάνεται έτοιμος να τα ασκήσει οποτεδήποτε, χωρίς κανενός είδους γνώση και προπαρασκευή. 

Σύμφωνα με τη «Διεθνή Ομοσπονδία για την Εκπαίδευση των Γονέων» (Fédération Internationale pour l’ Education des Parents–F.I.E.P.), στη Σχολές Γονέων κάποιος μαθαίνει το «επάγγελμα» του γονέα, διότι –όπως υποστηρίζει– το να είσαι γονέας στην εποχή μας δεν μπορεί να είναι αυτοσχεδιασμός. Οι ανθρωπιστικές επιστήμες έχουν αναπτυχθεί πολύ και οι μελέτες που έχουν διεξαχθεί στην αναπτυξιακή και στην κοινωνική ψυχολογία μάς τροφοδοτούν συνεχώς με νέα δεδομένα που ο σύγχρονος γονιός χρειάζεται να γνωρίζει. 

ΣΚΟΠΟΣ των Σχολών Γονέων είναι: α) η στήριξη του θεσμού της οικογένειας, αναντικατάστατου πλαισίου σταθερότητας και ασφάλειας και β) η προστασία της ψυχικής υγείας ανήλικων και ενήλικων ατόμων μέσα στο σύστημα της οικογένειας. Οι Σχολές Γονέων στοχεύουν κυρίως στην ΠΡΟΛΗΨΗ. 

Η δράση των Σχολών Γονέων κινείται σε δύο άξονες: την ενημέρωση και τη διαμόρφωση-διαφοροποίηση, η μία στενά συνδεδεμένη με την άλλη. 

Η ενημέρωση (information) θέτει υπόψη των γονιών τις μελέτες, τις έρευνες, τα σύγχρονα δεδομένα της οικογενειακής ψυχολογίας. 

Η διαμόρφωση-διαφοροποίηση (formation), από την άλλη, οδηγεί τους γονείς μακροπρόθεσμα στην αλλαγή της στάσης και της συμπεριφοράς τους απέναντι στο παιδί τους. Οι γονείς αλλάζουν, τα παιδιά αλλάζουν, η σχέση γονιού – παιδιού διαφοροποιείται και εξελίσσεται

Οι Σχολές Γονέων ξεκίνησαν στην Ελλάδα το 1962 με πρωτοβουλία της ψυχολόγου Μαρίας Χουρδάκη. Το 1964 δημιουργείται η «Διεθνής Ομοσπονδία για την Εκπαίδευση των Γονέων» (F.I.E.P.) στα ιδρυτικά στελέχη της οποίας ήταν και η Μαρία Χουρδάκη. Το μακροχρόνιο έργο και οι ακαταπόνητες προσπάθειές της για τη διάδοση και την εδραίωση του θεσμού οδήγησαν σε πολλά βραβεία και τιμητικές διακρίσεις, όπως η βράβευση από τη Διεθνή Ομοσπονδία για την Εκπαίδευση των Γονέων (1986), από την Ακαδημία Αθηνών (1997), από τους φίλους του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (1999), από τον Σύλλογο Ελλήνων Ψυχολόγων (2002). Το 1999 διοργανώθηκε προς τιμήν της και ως αναγνώριση του συνόλου της προσφοράς της στην επιστήμη της ψυχολογίας πανελλήνιο συνέδριο με τη συνεργασία όλων των πανεπιστημίων της χώρας. 

ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ

Οι σχολές γονέων είναι ένα σχολείο για γονείς στο οποίο συζητώντας, μαθαίνουμε να εκφραζόμαστε,να μοιραζόμαστε, να νοιαζόμαστε και να ακούμε τις ανάγκες των παιδιών. Σε αυτό το πλαίσιο η ψυχολόγος-οικογενειακή θεραπεύτρια Χριστίνα-Τόλη Μανέτου κάθε Τετάρτη 18΄30 -20΄30 έρχεται στο 3ο Δημοτικό Αλίμου μετά από πρόσκληση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης του Δήμου,για να διδάξει πως η Σχολή Γονέων είναι ομάδα ευαισθητοποίησης και πρόληψης.Γεφυρώνοντας το χτες με το σήμερα βοηθά στην προσωπική εξέλιξη των γονιών δείχνοντας τους τον δρόμο των υποχρεώσεων τους προς τα παιδιά αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό.

«Θέλουμε τον άνθρωπο με ζεστασιά και πίστη στις ανθρώπινες αξίες και τις θεμελιώνουμε στην οικογένεια. Διαφορετικά ο άνθρωπος στεγνώνει. κύριος Οι γονείς πρέπει να ξέρουν πάνω απ΄όλα πως ο λόγος της οικογένειας,η αποστολή της είναι να περάσει στο παιδί ένα συναισθηματικό υπόβαθρο, να του αναπτύξει το ενδιαφέρον και την συμπάθεια για τον άλλον. Με συνεχή στοργή ,τρέφοντας το με αγάπη, γιατί αυτό είναι η κύρια ανάγκη του, το παιδί θα ενταχθεί στην μικρή ομάδα την οικογένεια, στην πλατύτερη την χώρα και αργότερα στην πιο πλατιά την ανθρωπότητα» (Neuchatet Eλβετίας- Zecks Ortutay)

Bolivar

Διαφημίσεις
Διαφημίσεις