Η εταιρεία “ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ” απαντά στα ερωτήματα του alimoslive.gr για την πορεία της Πεζογέφυρας

ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 2020
«Η Εταιρία εργάζεται αδιάκοπα για την παράδοση των πεζογεφυρών»
Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου
Ήταν Ιούλιος του 2017 όταν ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έδινε εντολή για τη δημοπράτηση και κατασκευή έξι πεζογεφυρών σε βασικούς άξονες του Λεκανοπεδίου Αττικής. Προσωρινός μειοδότης για την υλοποίηση τους έναντι συνολικού προϋπολογισμού 13 εκατ. ευρώ αναδείχθηκε η εταιρεία «Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020».
Σύμφωνα με απόφαση του υπ. Υποδομών, στο διαγωνισμό για το έργο αρχικού προϋπολογισμού 13 εκατ. ευρώ η εταιρεία πρόσφερε μέση έκπτωση 52,5%. Οι εργασίες συνοδεύονταν με την υλοποίηση των εργασιών μετατόπισης δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας (550.000 ευρώ).
«Οι διαδικασίες δημοπράτησης για την ταχύτατη ανάθεση της κατασκευής των έξι πεζογεφυρών ξεκινούν άμεσα και εντάσσονται στο πλαίσιο ορθών πολιτικών που προωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, για την οδική ασφάλεια των πολιτών, με συγκεκριμένα έργα υποδομών. Έργα, τα οποία ανέκαθεν ήταν στο περιθώριο και σήμερα η κατασκευή τους θα δώσει λύσεις και θα ικανοποιήσει χρόνια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών», τόνιζε σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών
Επρόκειτο για ένα σημαντικό έργο υποδομών, που θα συμβάλει πρωταρχικά στην ασφάλεια, τη βελτίωση και βεβαίως στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Δυο χρόνια μετά και ενώ κάποια ανυπόγραφα άρθρα επιμένουν ότι το έργο παραμένει ανολοκλήρωτο και για αυτό ευθύνονται όχι μόνο οι οικονομικές εκκρεμότητες με την εταιρία παραγωγής αλλά και ο δήθεν θάνατος του ιδρυτή της Εταιρίας όπου είχε ανατεθεί το έργο, Στάθη Κοκκίνη, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.
Όχι μόνο το έργο δεν έχει εγκαταλειφθεί και το χρονοδιάγραμμα του δεν έχει παραβιαστεί αλλά η προθεσμία περαίωσης του έργου έχει μετατεθεί από το Υπουργείο για την 14/04/2020.Σε επικοινωνία με την εταιρία γίνεται σαφές ότι η εταιρία εργάζεται αδιάκοπα για την παράδοση των πεζογεφυρών. Το γεγονός ότι δεν είναι ορατή με γυμνό μάτι η εξέλιξη του έργου δεν συνεπάγεται ότι αυτή πράγματι δεν υλοποιείται… Το γεγονός ότι οι κάτοικοι των διαφόρων περιοχών δεν βλέπουν την εξέλιξη της κατασκευής δεν σημαίνει ότι αυτή δεν πραγματοποιείται παράλληλα σε κάποιους άλλους χώρους. Το έργο εξελίσσεται κανονικά, απλά λόγω της φύσης του ένας μη τεχνικός δεν μπορεί να το αντιληφθεί στην πράξη.»
Η εταιρία μιλά για αναληθή και συκοφαντικές ειδήσεις σε βάρος της και έχει σκοπό να ζητήσει νομικά την αποκατάσταση της αλήθειας και της αξιοπιστίας της. Μας επισημαίνει ότι ο ιδρυτής της εταιρίας Στάθης Κοκκίνη όχι μόνο δεν έχει αποβιώσει, αλλά προσφέρει νυχθημερόν τις υπηρεσίες του.
Το δε Υπουργείο Υποδομών μας επιβεβαίωσε ότι το έργο προχωράει εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων από τη Σύμβαση και το Νόμο.
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 2020
«ΑΝΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ»
- Ήταν Ιούλιος του 2017 όταν ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έδινε εντολή για την δημοπράτηση και κατασκευή έξι πεζογεφυρών στο Λεκανοπέδιο Αττικής. Δυο χρόνια μετά το συγκεκριμένο έργο παραμένει ανολοκλήρωτο. Ποιό είναι το μερίδιο ευθύνης της Εταιρίας «Στάθης Κοκκίνης-Τεχνολογία 2020 Α.Ε ;»
→ Η εργολαβική σύμβαση του έργου υπεγράφη την 05.10.2017 με αρχική προθεσμία περαίωσης εντός δέκα οκτώ (18) μηνών. Η εταιρία μας ήταν πλήρως οργανωμένη και ξεκίνησε τις εργασίες και στις έξι (6) πεζογέφυρες όμως κατά την έναρξη των εργασιών προέκυψαν πλείστα και διαφόρων ειδών προσκόμματα, που σχετίζονταν κυρίως με την εύρεση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας στους χώρους ανέγερσης των πεζογεφυρών, τις αδειοδοτήσεις Δασαρχείων, με την εμπλοκή της Αρχαιολογικής υπηρεσίας της οποίας η έγγραφη σύμφωνη γνώμη ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την έναρξη και συνέχιση των εργασιών. Ειδικά για την περίπτωση της πεζογέφυρας Λ. Αθηνών – Παλατάκι ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός της εγκεκριμένης μελέτης κρίθηκε μη αποδεκτός από αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, οπότε αυτή τη στιγμή εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις για την εκπόνηση τροποποιητικών μελετών προκειμένου να εγκριθούν με σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκομένων. Πέραν τούτου και στην πεζογέφυρα της Λ. Κηφισίας & Πανόρμου, εκκρεμούν και δικαστικές υποθέσεις από πολίτη κατά του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, με άγνωστο ορίζοντα τελεσιδικίας και έκβασης. Δεδομένων όλων των ανωτέρω πολλαπλών προσκομμάτων, το ίδιο το Υπουργείο έχει μεταθέσει την προθεσμία περαίωσης του έργου τουλάχιστον για την 15.04.2020 και εφαρμόζεται πλήρως το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι η εταιρία «Στάθης Κοκκίνης-Τεχνολογία 2020 Α.Ε» όχι μόνο ουδέν μερίδιο ευθύνης φέρει για τη μη εισέτι μέχρι σήμερα ολοκλήρωση του έργου αλλά επιπροσθέτως, πρέπει να λάβετε υπόψιν σας, ότι η καθυστέρηση απόδοσης των χώρων ανέγερσης απαλλαγμένων εμποδίων είναι εξαιρετικά επιζήμια με οικονομικούς όρους.
- Δεδομένο ότι υπάρχει η άποψη ότι οι οικονομικές εκκρεμότητες με την εταιρία αλλά και ο θάνατος του ιδρυτή της εταιρίας Στάθη Κοκκίνη, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην καθυστέρηση παράδοσης του έργου. Αυτό είναι κάτι το οποίο ισχύει;
→ Τα παραπάνω είναι πλήρως αναληθή. Ουδεμία οικονομική εκκρεμότητα υφίσταται επί του παρόντος μεταξύ του Υπουργείου και της αναδόχου εταιρίας. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνικούς Πόρους, στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020, όποτε πρόκειται για απόλυτα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Η συνεργασία μας δε (σε τεχνικά και οργανωτικά θέματα), με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών είναι άψογη και καταβάλλεται από πλευρά τους κάθε δυνατή προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων και απρόσκοπτης εκτέλεσης του έργου. Αναφορικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας είναι πλήρως ψευδές ότι έχει αποβιώσει ο κ. Στάθης Κοκκίνης και είναι απορίας άξιο πώς διαδίδονται τέτοιες επικίνδυνες και ιδιαίτερης ευαισθησίας ειδήσεις χωρίς να προηγηθεί μια στοιχειώδης σχετική έρευνα. Ο κ. Στάθης Κοκκίνης αποτελεί το θεμελιώδες στήριγμα αυτής της εταιρίας και προσφέρει νυχθημερόν τις υπηρεσίες του για να καταφέρνει η εταιρία να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις υποχρεώσεις της.
- Η ρεαλιστικότητα του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση της πράξης-έργου δεν ολοκληρώθηκε. Ποια είναι η τωρινή σας εκτίμηση;
→ Σας παραπέμπω στην απάντηση της πρώτης ερώτησης για να εξάγετε μόνοι σας τα σχετικά συμπεράσματα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ανάδοχος εταιρία εργάζεται αδιάκοπα μέρα – νύχτα, όπου της το επιτρέπουν οι εκάστοτε συνθήκες με βάση όσα ειπώθηκαν παραπάνω, για να παραδώσει το έργο το δυνατόν συντομότερα. Σε κάθε περίπτωση, δε, όπως προαναφέραμε, από τη στιγμή που η προθεσμία περαίωσης του έργου έχει μετατεθεί από το Υπουργείο για την 15.04.2020, ουδέν χρονοδιάγραμμα του έργου έχει παραβιαστεί αλλά αντίθετα τηρείται απολύτως, τουλάχιστον στο βαθμό που εξαρτάται από εμάς και δεν προκύπτουν προβλήματα εξωγενή και απρόβλεπτα. Αυτό, όμως, που θέλουμε να καταστεί απολύτως σαφές και κατανοητό στον κόσμο είναι ότι, το γεγονός ότι δεν είναι ορατή με γυμνό μάτι η εξέλιξη του έργου του έργου, δεν συνεπάγεται ότι αυτή πράγματι δεν υλοποιείται σε χώρους εκτός των θέσεων όπου πρόκειται να ανεγερθούν οι πεζογέφυρες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, επειδή πρόκειται για έργο που αποτελείται από μεγάλο όγκο ενιαίων μεταλλικών κατασκευών, υαλοπινάκων και ανελκυστήρων, η επεξεργασία και συγκόλληση των διαφόρων υλικών δύναται να λάβει χώρα μόνο στα εργοστάσια των κατασκευαστών και αυτά θα μεταφερθούν στο έργο όταν έρθει η ώρα της συναρμολόγησης και τοποθέτησής τους στα ακρόβαθρα από οπλισμένο σκυρόδεμα που έχουν ήδη κατασκευαστεί από την εταιρία μας στους χώρους των πεζογεφυρών. Επομένως, το ότι οι κάτοικοι των διαφόρων περιοχών δεν βλέπουν την εξέλιξη της κατασκευής των πεζογεφυρών δεν σημαίνει ότι αυτή δεν πραγματοποιείται παράλληλα σε κάποιους άλλους χώρους. Όταν έρθει η ώρα της συναρμολόγησης και τοποθέτησής τους, τότε θα διαπιστώσουν όλοι τη δουλειά που γινόταν όλον αυτόν τον καιρό εκτός των εργοταξιακών χώρων. Πέραν τούτου, εκτός των ακροβάθρων που, όπως είπαμε, έχουν ήδη κατασκευαστεί από την εταιρία μας και θα υποδεχθούν τις μεταλλικές κατασκευές που ήδη βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας από τα συνεργαζόμενα εργοστάσια, κάλλιστα μπορεί ο περαστικός να διαπιστώσει ότι στους χώρους των πεζογεφυρών έχουν κατασκευαστεί και οι μεταλλικές κατασκευές στις οποίες θα τοποθετηθούν οι ανελκυστήρες των πεζογεφυρών, έχει διαμορφωθεί ο περιβάλλων χώρος των πεζογεφυρών και έχει ήδη παραδοθεί αυτός προς χρήση στους κατοίκους και περαστικούς των διαφόρων περιοχών. Συνεπώς, το έργο εξελίσσεται κανονικά απλά, λόγω της φύσης του, τούτο δεν δύναται, επί του παρόντος, ένας μη τεχνικός να το αντιληφθεί στην πράξη.
- Γνωρίζουμε συγκεκριμένα ότι το Υπουργείο Υποδομών είχε απαντήσει στον Δήμαρχο Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη ότι το έργο προχώραγε εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων από την Σύμβαση και τον Νόμο. Το έργο δεν είχε εγκαταλειφθεί. Το Υπουργείο ανέμενε να φτάσουν στο ίδιο κατασκευαστικό στάδιο και οι πέντε πεζογέφυρες, ώστε να επιστρέψουν τα συνεργεία του εργολάβου στην παραλία και να συνεχίσουν στην επόμενη φάση του έργου ,που ήταν η τοποθέτηση του μεταλλικού κυρίως σώματος της γέφυρας. Αληθεύει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με την εταιρία που ανέλαβε την μεταλλική κατασκευή του έργου;
→ Και αυτό αποτελεί μια ψευδή είδηση. Το έργο όχι απλώς δεν έχει εγκαταλειφθεί αλλά, όπως αναφέραμε, η ανάδοχος εταιρία εργάζεται αδιάκοπα για να ολοκληρώσει και παραδώσει τις πεζογέφυρες, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση που έχει υπογράψει με το Υπουργείο, αρκεί να της το επιτρέψουν οι υφιστάμενες συνθήκες, όπως προείπαμε. Οι όποιες καθυστερήσεις έχουν προκύψει οφείλονται αμιγώς σε ζητήματα για τα οποία ουδεμία ευθύνη φέρει η ανάδοχος εταιρία και σε καμία περίπτωση σε οποιοδήποτε δήθεν πρόβλημα με τον υπεργολάβο των μεταλλικών κατασκευών του έργου. Αντιθέτως, η επίτευξη των ποιοτικών απαιτήσεων της μελέτης και η εναρμόνιση κάθε εργασίας με τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα, αποτελεί κεφαλαιώδη στόχο της εταιρίας μας αλλά και των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών προκειμένου να αποδοθεί στο κοινωνικό σύνολο ένα έργο σύγχρονο, ποιοτικό και ασφαλές.
- Mετά τον σχηματισμό νέας κυβέρνησης οι προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι πολύ συγκεκριμένες, ολοκλήρωση οδικών αξόνων, επέκταση υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων, υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων κλπ. Εσείς έχετε την διαβεβαίωση από το Υπουργείο, ότι έργα που είχαν ξεκινήσει να υλοποιούνται, όπως οι έξι πεζογέφυρες θα συνεχίσουν μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής τους και την παράδοση τους;
→ Αυτή τη στιγμή είναι απολύτως ενεργή η εργολαβική σύμβαση του έργου και εξελίσσεται κανονικά σε όσες πεζογέφυρες έχουν αρθεί τα αρχικά προβλήματα, ενώ αναμένουμε σχετική ενημέρωση από το Υπουργείο για την πορεία διευθέτησης των διαφόρων ζητημάτων αφορούν τις λοιπές πεζογέφυρες, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες και σε αυτές τις πεζογέφυρες. Η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ουδόλως επηρεάζει την εξέλιξη της σύμβασης του έργου, καθώς η ολοκλήρωσή του αποτελεί μέλημα τόσο της προηγούμενης όσο και της τωρινής κυβέρνησης λόγω της τεράστιας σημασίας του έργου για την κυκλοφορική ασφάλεια των πεζών στους επίμαχους άξονες του λεκανοπεδίου της Αττικής.
- Αν κάποιος με σαφήνεια σας ζητούσε να πείτε ποια θα είναι η γενικότερη πορεία του έργου, τι απάντηση θα δίνατε;
→ Κατ΄ αρχάς να επαναλάβουμε και να τονίσουμε ότι το έργο συνεχίζει να εκτελείται κανονικά και εντός του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος, σύμφωνα με όσα αναφέραμε παραπάνω και είναι άτοπο να μιλάμε σε παρελθοντικό χρόνο για μια σύμβαση που βρίσκεται εν εξελίξει. Για τους λόγους της καθυστέρησης στην παράδοση του έργου σας παραπέμπουμε στις προηγούμενες απαντήσεις μας ενώ το ίδιο θα κάνουμε και αναφορικά με την εκτίμησή μας για τη γενικότερη πορεία του έργου, αφού αυτή δεν εξαρτάται απολύτως από την εταιρία μας, όπως μπορεί εύκολα να καταστεί σαφές από τα παραπάνω.
- H Εταιρία «Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020 Α.Ε» είναι μια αξιόπιστη εταιρία με σημαντικό έργο στην κατασκευή Δημοσίων και Ιδιωτικών έργων. Δεν θα έπρεπε με ένα δελτίο τύπου να αποσαφηνίσετε την κατάσταση ώστε να μην αφήνετε να γράφονται και δημιουργούνται κακοπροαίρετα σενάρια;
→ Ακριβώς επειδή η εταιρία μας αποτελεί μία από τις πλέον αξιόπιστες και έμπειρες εταιρίες στο χώρο των δημοσίων έργων, αφού εδώ και τρεις (3) δεκαετίες έχει ολοκληρώσει και παραδώσει δεκάδες, μεγάλης σπουδαιότητας, έργα τόσο στην Αττική όσο και σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, έχει μάθει να μιλάει με τα έργα της και όχι με δελτία τύπου. Εξάλλου, τα όσα κακοπροαίρετα και κακόβουλα γράφονται, ειδικά από ιστοσελίδες των νοτίων προαστίων, τα οποία εκτός του ότι είναι ανυπόγραφα, βρίθουν αναληθειών και συκοφαντικών ειδήσεων για την εταιρία μας και είναι αποτέλεσμα πρόχειρης και αβάσιμης έρευνας, τα έχουμε ήδη αντικρούσει με τις κατάλληλες νομικές ενέργειες και θα ζητήσουμε την πλήρη αποκατάσταση τόσο της αλήθειας όσο και της αξιοπιστίας της εταιρίας μας το δυνατόν συντομότερα. Το ίδιο, σας διαβεβαιώνουμε, δε, θα πράξουμε και καθ΄ οποιουδήποτε επιχειρήσει να διαδώσει στο μέλλον συκοφαντικές ειδήσεις εις βάρος της εταιρίας μας, προκειμένου να προστατέψουμε τη φήμη και τα συμφέροντά μας. Από εκεί και πέρα, ελπίζουμε ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς μας θα μπορούν να το διαπιστώσουν σύντομα οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου της Αττικής και να δώσουν οι ίδιοι την απάντησή τους στα κακοπροαίρετα σενάρια στα οποία αναφέρεστε.