600true dots bottomright 100true false 800none
  • 5000 fade true 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/odigos-polis/bolivar-beach-club
    Slide3 
  • 16000 fade false 60 bottom 30 https://www.facebook.com/localsmarketcafe/
    Slide2 
  • 5000 fade false 60 bottom 30 https://www.alimoslive.gr/probalete-thn-epixeirhsh-sas-sto-alimoslivegr
    Slide3 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΕΡΑΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΣΕΡΙΦΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΝΔΥΛΗ

Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

Οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας στον  Άλιμο  αριθμούν περίπου τις 72, εκ των οποίων οι 21 λειτουργούν νομότυπα µε άδεια της Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ενώ οι υπόλοιπες είναι απολύτως παράνομες, ακτινοβολίας στο 60% των ανώτατων επιτρεπόμενων (ορίων).  Στόχος είναι να εντοπισθούν οι παράνομες κεραίες που λειτουργούν στην περιοχή και να ελεγχθούν οι νόμιμες, τόσο στο αν πληρούν τις προϋποθέσεις εγκατάστασης όσο και στην τήρηση των επιτρεπτών ορίων ακτινοβολίας. Επίσης να εκτελεσθούν δικαστικές αποφάσεις που ενώ διατάσσουν την απομάκρυνση κεραιών από το 2010 παραμένουν ανεκτέλεστες.

Σε συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στις 07-06-2019, στο παρκάκι  διπλά από τις εγκαταστάσεις των κεραιών στην οδό Σερίφου 8, παρουσία του Δήμαρχου και των Δημοτικών συμβούλων, Νίκου Αλεξόπουλου ,Κωνσταντίνου Φαλιέρου, Δώρας Σύρμα και Στέφανου Διαμαντή ,  τέθηκαν ερωτήματα & προτάσεις από την Συντονιστική επιτροπή «Κεραίες Σερίφου» .Ανάμεσα στα αιτήματα τους ήταν τα εξής:

  1. Να επιβληθεί ανταποδοτικό μηνιαίο τέλοςπάνω στα έσοδα από ενοίκια στους ιδιοκτήτες των χώρων στους οποίους λειτουργούν κεραίες .

Τα έσοδα από αυτό το τέλος να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για να καλύπτονται τα έξοδα για τις μετρήσεις της ακτινοβολίας που θα πραγματοποιούνται από ειδικά συνεργεία πιστοποιημένα κατά ISO 9001:2015 ,σε οικήματα ευρισκόμενα πολύ κοντά σε κεραίες καθώς και σε ευαίσθητα σημεία συγκέντρωσης κατοίκων (σχολεία,παιδικούς σταθμούς κλπ). Επίσης μετά τις μετρήσεις θα παραδίδεται σχετικό πιστοποιητικό.

  1. Να μεταφερθεί ο σταθερός σταθμός μετρήσεων ακτινοβολίας του Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων που βρίσκεται εγκατεστημένος επί σειρά ετών στο 3ο Γυμνάσιο Αλίμου Κουμουνδούρου 19, δεδομένου ότι σε απόσταση 300μέτρων από το σημείο που είναι εγκατεστημένος ο εξοπλισμός μέτρησης υπάρχει για ΜΙΑ και μονό ΜΙΑ (1) κεραία εγκατεστημένη Βουλιαγμένης 512 (Κατάστημα Γιαννόπουλος Αγγελόπουλος)

             Στον άξονα της οδού Σερίφου υπάρχουν 7 κεραίες στην ίδια απόσταση

           Οι κάτοικοι προσφέρθηκαν να παραχωρήσουν αφιλοκερδώς τον χώρο για την λειτουργιά του όσο διάστημα χρειαστεί ,καθώς & την παροχή ρεύματος & σύνδεσης στο διαδίκτυο .

Θα μπορούσε κάτω από τις ίδιες συνθήκες να άλλαζε θέσεις μέσα σε όλη την έκταση του Δήμου.

  1. Ζητήθηκε να παραχωρηθεί από τον Δήμο, για τις ανάγκες των συγκεντρώσεων που θα πραγματοποιούνται από τους κατοίκους, κάποιος κλειστός  χώρος συνάθροισης εν όψει του χειμώνα.
  2. Να ενημερώσει ποιες άλλες τυχόν ενέργειες έχει σκοπό να κάνει για να βοηθήσει στην εκπλήρωση του σκοπού τους.

Το alimoslive.gr αναζητώντας τι ισχύει σχετικά με το νομικό πλαίσιο που υπάρχει για τις νόμιμες εγκαταστάσεις κεραιών κινητής τηλεφωνίας και  στις περιπτώσεις μη αδειοδοτημένων κεραιών ,απαντά σε  ερωτήματα που εσείς θέσατε.

ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΙΣΗΜΑΝΘΗΚΕ

Είναι προστατευτικό για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αφού δεν απαγορεύει την εγκατάσταση κεραιών σε απόσταση μικρότερη από 300 μέτρα από σχολεία, παιδικές χαρές, απλά περιορίζει το όριο της ακτινοβολίας στο 60% των ανώτατων επιτρεπόμενων (ορίων).

Τα ανώτατα επιτρεπτά όρια ακτινοβολίας στην Ελλάδα, είναι πολύ υψηλότερα από άλλες χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.

Δεν προβλέπεται περιβαλλοντική μελέτη αλλά μια δήλωση τήρησης των περιβαλλοντικών όρων από την εκάστοτε εταιρεία.

Οι υπηρεσίες που εμπλέκονται στην αδειοδότηση των κεραιών ΕΕΤΤ, Πολεοδομία, ΔΕΗ, Περιφέρεια, Δήμοι λειτουργούν προστατευτικά προς τις εταιρείες αφού σε πολλές περιπτώσεις «παραβλέπουν», καθυστερούν να ανταποκριθούν σε καταγγελίες των κατοίκων αλλά ανταποκρίνονται τάχιστα σε αιτήματα των εταιρειών ή δίνουν εγκρίσεις «αβλεπί». Επισημάναμε την αναξιοπιστία των μετρήσεων της ακτινοβολίας από την ΕΕΑΕ αφού οι εταιρείες «χαμηλώνουν» τη λειτουργία των κεραιών όταν επίκειται έλεγχος και την επαναφέρουν μετά τον έλεγχο.

Η δικαστική οδός δε φαίνεται να είναι αδιάβλητη αφού οι αποφάσεις σε   πάρα πολλές περιπτώσεις είναι υπέρ των εταιρειών.

 Ανησυχία ότι η νομοθετική ρύθμιση που σχεδιάζει το Υπουργείο Υποδομών θα πυκνώσει τις κεραίες όπως προκύπτει από δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Σπίρτζη και ότι θα κάνει ακόμα πιο εύκολη την αδειοδότησή τους.

Χρειάζονται δυναμικές κινητοποιήσεις για το κατέβασμα των κεραιών και σε αυτό χρειάζεται, εκτός από τις κατά τόπους κινητοποιήσεις ,  και αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο:

  • Μείωση ανώτατων ορίων Η/Μ ακτινοβολίας
  • Ρητή απαγόρευση κεραιών σε απόσταση μικρότερη από 500 μέτρα από σχολεία, νοσοκομεία και πυκνοκατοικημένες περιοχές,
  • Αλλαγή στον τρόπο διάδοσης του σήματος που να είναι ασφαλής για την υγεία μας, δηλαδή όχι κεραίες αλλά άλλος τρόπος που η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει, ανεξάρτητα από το κόστος που μπορεί να έχει.

 

ΝΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Ως πρώτη νίκη χαρακτηρίζει το «Δίκτυο Ενεργών Πολιτών» του Δήμου Πυλαίας -Χορτιάτη την έκδοση προσωρινής διαταγής να σταματήσουν οι εργασίες εγκατάστασης κεραίας κινητής τηλεφωνίας διπλά σε 3 σχολεία και κατοικίες.

Το «Δίκτυο», τονίζει πως «από την πρώτη στιγμή  χάρη στην αγωνιστική  παρουσία των μελών του όπως και του επικεφαλής Απόστολου Αντωνούδη συνέβαλλε στην άμεση κινητοποίηση κατοίκων, φορέων και συλλόγων της περιοχής».

Όπως αναφέρει προκάλεσε μετά από συλλογή υπογράφων σύγκληση εκτάκτου Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία μεγάλου αριθμού αγανακτισμένων δημοτών της Πυλαίας.

 

Πηγή: https://www.voria.gr/article/diktuo-energon-politon-proti-niki-i-apofasi-gia-tis-keraies

Στην αποξήλωση δύο ακόμα κεραιών κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες λειτουργούσαν παρανόμως εντός του αστικού ιστού της πόλης προχώρησε τις προηγούμενες μέρες η Δημοτική Αρχή, μέσω της Τεχνικής Υπηρεσίας και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πολεοδομίας της Νομαρχίας Αθηνών. Η πρώτη είναι στην οδό Κασσάνδρας 12 και η δεύτερη στη συμβολή των δρόμων Σοφοκλή Βενιζέλου και Κανάρη 34, όπου ο Δήμος επενέβη άμεσα ύστερα από καταγγελίες περιοίκων.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΕΡΑΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ

-Τι απαιτείται για τη νόμιμη εγκατάσταση μιας κατασκευής κεραίας;

Σύμφωνα με το Ν. 4070/2012, απαραίτητες είναι οι κάτωθι γνωματεύσεις, άδειες, εγκρίσεις:

  • Θετική γνωμάτευση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
  • Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων από την οικεία Γενική Γραμματεία Περιφέρειας ή υπαγωγή της κατά περίπτωση κατασκευής κεραίας στις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις σύμφωνα με την κείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία
  • Θετική γνωμάτευση της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) για την τήρηση των ορίων ασφαλούς έκθεσης του κοινού σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία
  • Έγκριση από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία,
  • Άδεια κατασκευής κεραίας που χορηγείται από την ΕΕΤΤ.
  • Άλλες εγκρίσεις που τυχόν απαιτούνται κατά περίπτωση ανάλογα με τη θέση εγκατάστασης της κατασκευής κεραίας.

-Επιτρέπεται να υπάρχουν κεραίες δίπλα σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, γηροκομεία, νοσοκομεία κλπ;

Τα παιδιά, οι ασθενείς και οι ηλικιωμένοι θεωρούνται πιο ευάλωτοι στις τεχνητές ακτινοβολίες.

Ιδιαίτερα οι παλμικές ασύρματες ακτινοβολίες που εκπέμπονται από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας συνδέονται από πολλούς επιστήμονες με την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων αυτισμού, υπερκινητικότητας, συνδρόμου έλλειψης προσοχής κ.α.

Το κράτος για άλλη μια φορά εντυπωσιάζει με τις ευρηματικές του ιδέες για την προστασία των ευαίσθητων ομάδων πληθυσμού:

Επιτρέπει την εγκατάσταση κεραιών δίπλα σε σχολεία κλπ, αρκεί να μην υπερβαίνονται το 60% των επιτρεπόμενων ορίων. Ο ισχύων σήμερα νόμος 4070/2012 (και παλαιότερα το άρθρο 31 παρ.10 του Ν. 3431/2006) δεν καθορίζει ένα όριο ελάχιστης απόστασης κεραιών από σχολεία, νοσοκομεία κλπ, (είχαν προταθεί τα 300 μέτρα), αλλά απλά καθορίζει πως αν η κεραία είναι σε απόσταση ως 300 μέτρα από ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού πρέπει τα όρια έκθεσης του κοινού να μην ξεπερνούν το 60% των τιμών που καθορίζονται από την ΚΥΑ 53571/3839/6.9.2000 (ενώ για το γενικό πληθυσμό τα όρια έκθεσης δεν πρέπει να ξεπερνούν το 70% των τιμών που καθορίζει η παραπάνω ΚΥΑ).

 

Πώς μπορούμε να μάθουμε αν κάποιος έχει άδεια για εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας;

Μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΕΤΤ, η οποία διατηρεί μητρώο με όλες τις άδειες κατασκευών κεραιών που αυτή εκδίδει. Για την παροχή της σχετικής πληροφορίας, απαιτείται η υποβολή έγγραφου και επώνυμου αιτήματος στην ΕΕΤΤ με αναφορά λεπτομερών στοιχείων για την ακριβή θέση της κατασκευής κεραίας. Χρήσιμο είναι να συμπεριλάβετε και φωτογραφίες της εγκατάστασης.

Η ΕΕΤΤ εξετάζει όλες τις επώνυμες καταγγελίες απαντώντας στον καταγγέλλοντα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εφόσον κατόπιν έρευνας στα τηρούμενα αρχεία της ΕΕΤΤ , διαπιστωθεί η ύπαρξη αδείας για μία κατασκευή κεραίας κινητής τηλεφωνίας, ενημερώνεται εγγράφως ο καταγγέλλων και σε περίπτωση που το έχει αιτηθεί του προσκομίζονται και αντίγραφα από το σχετικό φάκελο.

Στα πλαίσια διερεύνησης του υποβληθέντος αιτήματος/καταγγελίας διενεργείται αρχικά έλεγχος, βάσει των στοιχείων που τηρούνται στα αντίστοιχα αρχεία και εφόσον διαπιστωθεί η ανάγκη διενέργειας επιτόπιου ελέγχου για την επίλυση της καταγγελίας, προγραμματίζεται αυτοψία. Για την υποβολή καταγγελίας, βλέπε σχετικά: http://www.eett.gr

Μπορείτε επίσης να υποβάλετε έγγραφο ερώτημα στην Περιφέρεια Αττικής, στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας, για το αν έχει χορηγηθεί η απαιτούμενη έγκριση για περιβαλλοντικούς όρους ή αν έχει κατατεθεί αίτηση: α)Αν υπάρχει έγκριση, ζητάμε αντίγραφα φακέλων ή β) αν δεν υπάρχει, αιτούμεθα την επιβολή των νόμιμων κυρώσεων και το πάγωμα της σχετικής διαδικασίας έγκρισης. (www.attiki.gov.gr)

Τέλος, δύνασθε να υποβάλετε έγγραφο ερώτημα στην Πολεοδομία, στην οποία υπάγεται το ακίνητο, για το αν έχει δοθεί έγκριση ή αν έχει κατατεθεί αίτηση εγκατάστασης κεραίας.

 

-Τι μπορούμε να κάνουμε αν διαπιστώσουμε κάποια παρανομία;

Μετά την έγγραφη απάντηση των αρμοδίων υπηρεσιών σε σύντομο χρονικό διάστημα, μελετάμε τα στοιχεία και εφόσον δεν έχει ακολουθηθεί έστω σε μία απ΄τις ανωτέρω υπηρεσίες η απαιτούμενη διαδικασία, ενημερώνουμε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και αιτούμαστε την ανάκληση της αντίστοιχης έγκρισης ή άδειας.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να υποβάλουμε έγγραφη αναφορά στον Εισαγγελέα.

Αν παρατηρήσουμε τυχόν παρανομίες ή αστοχίες της Δημόσιας Διοίκησης ή εσκεμμένες καθυστερήσεις από μέρους της, μπορούμε να απευθυνθούμε στον Συνήγορο του Πολίτη που αποτελεί ανεξάρτητη αρχή. (http://www.synigoros.gr)

Εφόσον δεν υπάρχει άδεια κατασκευής κεραίας, είναι πιθανό να φέρουμε αποτέλεσμα πιέζοντας την ιδιοκτήτη του κτιρίου όπου είναι τοποθετημένη η κεραία, ή ζητώντας από τη αρμόδια ΔΕΗ να κόψει το ρεύμα.

Τέλος, μπορείτε να απευθυνθείτε σε φορείς όπως η Παναττική Πρωτοβουλία κατά των Κεραιών Κινητής Τηλεφωνίας και Εκπομπών Ακτινοβολίας ή ο Σύλλογος Κηφισιά SOS, που καταβάλλουν σημαντική προσπάθεια για την απόσυρση των παράνομων κεραιών.

 

-Σε περίπτωση μη αδειοδοτημένης κεραίας, ποια διαδικασία ακολουθείται για την απομάκρυνσή της;

Στην περίπτωση όπου διαπιστωθεί ότι κάποια κατασκευή κεραίας δεν διαθέτει σχετική άδεια ούτε πιστοποιητικό πληρότητας της ΕΕΤΤ, σύμφωνα με τα τηρούμενα στα αρχεία της Υπηρεσίας στοιχεία, διενεργείται αυτοψία, είτε από κλιμάκιο της ΕΕΤΤ, είτε από την αρμόδια Περιφέρεια.

Αν με την αυτοψία προκύψει παράβαση της κείμενης νομοθεσίας , σύμφωνα με το άρθρο 77 του Ν. 4070/2012, αποστέλλεται στον κάτοχο της μη αδειοδοτημένης κατασκευής κεραίας επιστολή συμμόρφωσης, παρέχοντάς του τη δυνατότητα να διατυπώσει τις απόψεις του και να αποκαταστήσει τη νομιμότητα εντός ενός μηνός.

Μετά την παρέλευση του ως άνω διαστήματος και σε περίπτωση που δεν έχει αποκατασταθεί η νομιμότητα, ο κάτοχος της κατασκευής καλείται σε Ακρόαση. Με απόφαση της ΕΕΤΤ, δύναται να επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο ύψους από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ μέχρι και τριακόσιες χιλιάδες (300.000). Τα πρόστιμα αυτά αποτελούν έσοδα του Δημοσίου.

Η ανωτέρω απόφαση επιβολής ποινών κοινοποιείται στην αρμόδια Εισαγγελία στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας προς επιβολή των προβλεπόμενων ποινικών κυρώσεων και στην αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία, η οποία και διατάσσει την κατεδάφιση των παράνομων κατασκευών κεραιών.

Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας δύναται να προσφύγει στο Διοικητικό Εφετείο κατά της εντολής κατεδάφισης του Δήμου. Συχνά, αιτείται την έκδοση προσωρινής διαταγής αναστολής εκτελέσεως της προσβαλλόμενης πράξης, και έτσι καταφέρνει να καθυστερήσει την κατεδάφιση για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ενδιαφέρουσα είναι η υπ αρ. 101/2011 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με την οποία απορρίπτεται η αίτηση εταιρείας κινητής τηλεφωνίας για αναστολή εκτέλεσης απόφασης της Πολεοδομίας κατεδάφισης κεραίας ανεγερθείσης χωρίς άδεια και κρίνεται αυθαίρετη και κατεδαφιστέα η εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας από την αιτούσα.

Το άρθρο δεν θα είχε ολοκληρωθεί χωρίς την βοήθεια της  Home Biology που ιδρύθηκε από τον Μιχάλη Καγκελίδη, διπλωματούχο Μηχανολόγο Μηχανικό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, πιστοποιημένο Building Biology Practitioner από το International Institute for Building Biology and Ecology και Geobiological Consultant από το γερμανικό Institut Geo-Baubiologie.

Bolivar

Διαφημίσεις
Διαφημίσεις