Αρθρο-πεταλιές της Ζέτας

OTAN H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΖΑΡΟΥ

images (1)Κ.Δ.Β.Μ  ΣΤΟΝ ΑΛΙΜΟ

ΟΤΑΝ Η « ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ» ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΖΑΡΟΥ

                                                                             Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

Κέντρα Δια Βίου Μάθησης,η βασική δομή εκπαίδευσης ενηλίκων που από το 2012 λειτουργεί σε τοπικό επίπεδο και κατά το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων τα προγράμματα έχουν περάσει ήδη στο νέο στάδιο υλοποίησης μετά την εξειδίκευση του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 που ολοκληρώθηκε τον Μάιο που μας πέρασε.

Δυο μέρες την εβδομάδα, με την ιστορικό-πολιτισμολόγο Μαριάνα Λαζάρου να κάνει το μάθημα της  «Ιστορίας Τέχνης» συναρπαστικό. .Ήταν εκεί να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε, να κατανοήσουμε, να αγαπήσουμε την ιστορία.Μας δίδαξε πως η γνώση μας για το παρελθόν οφείλεται στην τέχνη, χωρίς τέχνη δεν υπάρχει ιστορία.Καταφέραμε υπό το φως των κεριών να φωτίσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκαν,δέχτηκαν και άσκησαν επιρροές στον ιστορικό περίγυρο τους σημαντικά έργα τέχνης.Κατανοήσαμε απόλυτα ότι σε περιόδους μεγάλων κοινωνικών εντάσεων παράγονται σημαντικά έργα στο πεδίο του πολιτισμού.Η τέχνη εξελίσσεται μαζί με τους ανθρώπους, προσαρμόζεται, μεταλλάσεται .Μας αποκάλυψε πτυχές της που μας συγκλόνισαν.

Δημιουργική, πραγματικά γνώστης του αντικειμένου της, σαν εξαίσια δασκάλα μας ταξίδεψε.Ήταν εκεί με την δημιουργική ψυχή της να απαντά στο κάλεσμα της αλήθειας μας.Η τέχνη αφουγκράζεται, πάντα δημιουργείται η ανάγκη και μετά οι νόμοι.Ξεδιπλώνουμε χάρτες πληροφοριών, πολιτισμών που ήταν άγνωστοι για εμάς και ανακαλύπτουμε την φιλοσοφική στάση και το μεγαλείο της ζωής τους, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε την τέχνη τους.Πείραμα, επιβεβαίωση, τεκμηρίωση, αποτέλεσμα.Το αποτέλεσμα ήταν να ζήσουμε την τέχνη σαν μορφή τέλεσης όπου υπήρχε μια εσωτερική ανάγκη μας για γνώση που εξυπηρετήθηκε επάξια μέσα από την αλληλουχία των εμπνευσμένων μαθημάτων της.

Αν λοιπόν όπως διδαχτήκαμε όλα τα πρότυπα τα δημιουργεί μια ανάγκη, η δική μας ανάγκη είναι να ζούμε, να μαθαίνουμε , να αφουγκραζόμαστε την ιστορία και το παρελθόν μας.Η ανάγκη μας τα μαθήματα Δια Βίου Μάθησης να συνεχίσουν να έχουν τόσο άξιους δασκάλους που η ίδια η κοινωνία θα τους επιτρέπει να υπερβαίνουν την φύση και να δημιουργούν πολιτισμό!

Τίποτα δεν είναι τυχαίο, ούτε το γεγονός ότι την τελευταία διετία 235 Δήμοι σε ολόκληρη την επικράτεια παρέχουν δωρεάν προγράμματα σε ενήλικες μέσω του Κέντρου Δια βίου Μάθησης που συνδέονται με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.Στα περισσότερα από 100 προγράμματα των ΚΔΒΜ έχουν εκπαιδευτεί μέχρι σήμερα 194.623 πολίτες ενώ στα 12.394 τμήματα οι απασχολούμενοι (επιστημονικά στελέχη, διοικητικά στελέχη, υπεύθυνοι εκπαίδευσης) προσεγγίζουν τις 6.500.Το 70% των εκπαιδευομένων είναι γυναίκες με ποσοστό 72% ηλικίας 25-54χρονών,7,5% 15-24χρονών και 20,6% πάνω από 55χρονών.

Τα ΚΔΒΜ χρηματοδοτούνται από Κονδύλια της Ε.Ε και από 17-12-2014,εγκρίθηκε πρόγραμμα «Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης 2014-2020» με έναν ακόμα στόχο το κοινωνικό αποτύπωμα όλων των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης αλλά και των προγραμμάτων του «Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης»,Σχολείων Γονέων και πρόγραμμα «Οδυσσέας», να  γίνει αρωγός για να μπορέσουν νασυνεχίσουν το έργο τους ώστε να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες ανάγκες και το καταγεγραμμένο ενδιαφέρον των πολιτών.

Το γεγονός ότι η τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδος 2015-2016 ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση ,κάτι που αφορά και τον σχεδιασμό της νέας φάσης του έργου δημιουργεί φόβους ότι πιθανή αναστολή λειτουργίας των Κ.Δ.Β.Μ ,να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και να θέσει σε κίνδυνο τον ίδιο τον θεσμό.Για τον λόγο αυτό ζητείται παράταση λειτουργίας των Κ.Δ.Β.Μ μέχρι τον Ιούλιο, επαρκή χρηματοδότηση και νέο θεσμικό πλαίσιο με μακροπρόθεσμες προοπτικές.

Όσοι λοιπόν αγαπήσατε τον συγκεκριμένο θεσμό και τα μαθήματα στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και όσοι θέλετε να μπείτε στην διαδικασία να διδαχτείτε μέσα από αυτά , δεν έχετε παρά να μπείτε στην ιστοσελίδα www.change.org και να ψηφίσετε ώστε να μην κλείσουν.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button