Αρθρο-πεταλιές της Ζέτας

Καταγγελίες φοιτητών «Ζητάμε ανθρώπινη και ισότιμη εξεταστική»

Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου

Φοιτητές ένα χρόνο εκτός Πανεπιστημίων και η εξεταστική τους να βρίσκεται και πάλι στον «αέρα». Χωρίς συγγράμματα, χωρίς πρόγραμμα και με «προβληματικές» πλατφόρμες, νιώθουν την απαξίωση καθηγητών και κράτους.

Υπάρχουν Πανεπιστημιακές σχολές που όχι μόνο το πρόγραμμα μέχρι την τελευταία στιγμή δεν τους είχε ανακοινωθεί αλλά ούτε ο τρόπος εξέτασης. Η επιστολή διαμαρτυρίας των φοιτητών του Μαθηματικού Πατρών που δημοσιεύθηκε και στα «Φοιτητικά Νέα» μιλά για απαξίωση και αναβλητικότητα μηνών από μέρους των καθηγητών. Με μοναδικό κριτήριο από πλευράς τους το αδιάβλητο των εξετάσεων, καταγγέλλουν αυθαιρεσίες από πλευρά των καθηγητών και μια σειρά προβλημάτων που το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν.

« Η συντριπτική πλειονότητα των συγγραμμάτων έχει παραδοθεί στους δικαιούχους φοιτητές. Κάποιες μεμονωμένες καθυστερήσεις σε συγκεκριμένες πόλεις οφείλονται στην υπερφόρτωση των εταιρειών ταχυμεταφορών και στις έκτακτες συνθήκες και περιορισμούς που έχουν επιβληθεί εξαιτίας της πανδημίας. Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει σε διαρκή επικοινωνία με τους εκπροσώπους των εκδοτών και των εταιρειών ταχυμεταφορών, παρακολουθώντας την πορεία παράδοσης των συγγραμμάτων». Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι η παρακολούθηση δεν ήταν αρκετά στενή από την πλευρά του Υπουργείου μια και τα συγγράμματα σε εκατοντάδες φοιτητές δεν έφτασαν ποτέ.

Πρόγραμμα εξεταστικής που σε πολλές περιπτώσεις δόθηκε δυο βδομάδες πριν την έναρξη, τρόποι εξέτασης που έγιναν γνωστοί την τελευταία στιγμή, αποκλεισμό από την εξέταση μια και οι πλατφόρμες δεν «σηκώνουν» το φορτίο, με το λάθος της πλατφόρμας να παρουσιάζεται ως ατομικό λάθος του κάθε φοιτητή. Καθηγητές που δεν δέχονται τις λύσεις των θεμάτων με email ΕΝΤΟΣ ΧΡΟΝΟΥ, ακόμα και όταν οι φοιτητές πατώντας «υποβολή» των θεμάτων τους το σύστημα τους «πέταγε» έξω. Δεν υπάρχει ούτε καν πρόβλεψη επανεξέτασης σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος στην εξέταση του μαθήματος.

Οι φοιτητές με μαζικά email και επιστολές προσπαθούν να εξασφαλίσουν ότι η εξεταστική τους θα είναι ανθρώπινη και ισότιμη χωρίς να αποκλείονται, το δικαίωμα τους στις εξετάσεις και χωρίς να κόβονται άδικα στα μαθήματα.

«Δεν δεχόμαστε την τιμωρητική συμπεριφορά τους»

Για τιμωρητική συμπεριφορά μιλούν και οι φοιτητές Ιατρικής του ΑΠΘ καταγγέλλοντας απουσία οργάνωσης, επικοινωνίας και διάθεσης από το Προεδρείο του τμήματος ενώ δεν υπάρχει μέριμνα που να εξασφαλίσει την πραγματοποίηση, έστω και μέρους της αναμφίβολα απαραίτητης κλινικής τους άσκησης.

‘Oλα αυτά με τον Υφυπουργό Παιδείας Άγγελο Συρίγο να δηλώνει: «δεν είναι μόνο η Ιατρική Σχολή, αλλά ένας μεγάλος αριθμός τμημάτων που εμπλέκονται με υποχρεωτική παρακολούθηση, όπως εργαστήρια, κλινικές ασκήσεις, πρακτικές ασκήσεις ή εκπαιδευτικές εκδρομές που πρέπει να γίνουν για παράδειγμα στους Γεωλόγους, σε γεωλογικά πεδία, ή τα πρακτικά μαθήματα που πρέπει να γίνουν στους φοιτητές των ΤΕΦΑΑ. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορούν να γίνουν με άλλο τρόπο τα μαθήματα. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε καμία ένδειξη για το τι συμβαίνει, για το τι μπορούμε να κάνουμε, γιατί ακριβώς είναι ιδιαίτερες οι συνθήκες

Υπάρχουν φοιτητές που δεν γνωρίζουν αν θα υπάρξει η διπλή για την εν πτυχίω εξεταστική, μια και δεν έχει ανοίξει ακόμα η πλατφόρμα για τις δηλώσεις, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να περάσει τις διαγραφές των φοιτητών στο ν+2 έτη φοίτησης.

Φοιτητές που προσπαθούν, αγωνιούν και απαξιώνονται. Φοιτητές που ξέρουν ότι η ανάπτυξη, οι δεξιότητες και η κοινωνικής συνεισφορά είναι δικό τους έργο και οφείλουν να έχουν καθοριστικό ρόλο αφήνοντας το δικό τους στίγμα, γράφοντας την δική τους ιστορία.

Αυτές οι γενιές που πρέπει να είναι ένα βήμα μπροστά από την εποχή τους, αλλά κάποιοι τους βάζουν εμπόδια, αντί να τους ανοίγουν τον δρόμο. Όσο υπάρχουν καθηγητές που λειτουργούν σαν απαλλαγμένοι από τις ευθύνες τους, κατά τέτοιο τρόπο που δεν τους τιμά απέναντι στους φοιτητές τους, τόσο οι φοιτητικές καταγγελίες θα πληθαίνουν.

Φαίνεται πως κάποιοι από τους καθηγητές των Πανεπιστημίων ξέχασαν ότι ο μοναδικός σκοπός τους, είναι η άριστη γνώση των αντικειμένων που διδάσκουν, η ικανότητα να επιτυγχάνουν άριστα μαθησιακά αποτελέσματα με οικονομία χρόνου και χρήση καινοτόμων ιδεών.

 Εν τέλει όπως έλεγε και ο σπουδαίος δημοσιογράφος και κριτικός Βασίλης Ραφαηλίδης «Δεν θέλω να ανήκω (και να ανήκουν οι φοιτητές αυτής της χώρας) σε μια χώρα αξιοποιημένων αναξιοτήτων και των αναξιοποίητων αξιών».

Σχετικά Άρθρα

Back to top button