Μίλτος Γκιόκας « Αγαπώ πολύ την δουλειά μου και δίνομαι σε αυτή»

GIOKAS GRAPHICS
Γράφει η Ζέτα Φλισκανοπούλου
Μετά από εικοσιπέντε χρόνια επιτυχημένης πορείας στον χώρο των Γραφικών Τεχνών με την εταιρία Giokas Graphics , ο Μίλτος Γκιόκας μας μιλά για την μετάβαση από τον χώρο της μουσικής που εργαζόταν ως επαγγελματίας μουσικός στις Γραφικές τέχνες και την διαχρονική σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες του.
Με μότο «Η δημιουργικότητα μας, η επιτυχία σας» μας ξεναγεί στο σύγχρονο τυπογραφείο που διατηρεί μαζί με τον αδελφό του Χρήστο στον Άλιμο και μας αναλύει την προσπάθεια που κάνουν, για να είναι συγκεκριμένοι, ουσιαστικοί και γνώστες ολόκληρης της διαδικασίας παραγωγής. Με γνώμονα την ποιότητα, την παραγωγική ευελιξία, την συνέπεια και τον επαγγελματισμό, προσφέρουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα ποιότητας. Η σκληρή δουλειά, η ειλικρινή σχέση με τον πελάτη και η εμμονή στην ποιότητα και την συνέπεια κάνουν απλά το αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους.
-Από τον μουσικό δρόμο και τα επαγγελματικά βήματα ως μουσικός, στον δρόμο των γραφικών τεχνών. Δυο επαγγέλματα που κρύβουν δημιουργία. Αυτοί οι δρόμοι «γεφυρώνονται» ποτέ;
Θα μπορούσα να πω ότι είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, αποτέλεσμα μιας βαθύτερης εσωτερικής ανάγκης για έκφραση, η οποία αποκτά κάθε φορά διαφορετική μορφή. Η αφετηρία είναι κοινή και το αποτέλεσμα πάντα αποτυπώνεται στο χώρο της τέχνης, είτε αυτή είναι η γραφιστική ή η μουσική, ενώ στο τέλος του «ταξιδιού» βρίσκεται πάντα η ίδια δημιουργική απόλαυση.
–Eικοσιπέντε χρόνια παρουσίας στην στον χώρο των Γραφικών Τεχνών. Στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή το έντυπο συνεχίζει να έχει μια ιδιαίτερη μορφή κύρους;
Η τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε κάθε πλευρά της καθημερινότητάς μας, προσφέροντας λύσεις, απλοποιώντας καταστάσεις, ανοίγοντας νέους δρόμους. Ο χώρος της πληροφορίας, της διαφήμισης και της επικοινωνίας δεν αποτελεί εξαίρεση, έχει αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια σε όλα τα επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά, το έντυπο έχει κλασική αξία και λειτουργικότητα, η οποία δεν μπορεί να αντικατασταθεί. Εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, διατηρεί όμως τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που το κάνει απαραίτητο.
–H παραγωγική διαδικασία χαρακτηρίζεται από ένα πλήθος διαφορετικών και εξειδικευμένων δραστηριοτήτων. Το χαρτί μέσω προεκτύπωσης, εκτύπωσης και βιβλιοδεσίας μετατρέπεται σε τυπωμένο φύλλο και τελικό έντυπο . Kρύβει δημιουργία όλη αυτή η διαδικασία και ποιο είναι το ποιο σημαντικό στάδιο;
Κάθε διαδικασία παραγωγής είναι εξ ορισμού δημιουργική, από τη σύλληψη της ιδέας έως την εξαγωγή του τελικού προϊόντος. Προσωπικά απολαμβάνω κάθε στάδιο, έχω την τύχη να αγαπώ πολύ τη δουλειά μου και να «δίνομαι» σε αυτή. Πιστεύω ότι θα δυσκολευόμουν σε κάποιο επάγγελμα που δεν θα μου έδινε τη δυνατότητα δημιουργικής έκφρασης και άμεσης διάδρασης με τον πελάτη.
-Λόγω του πλήθους των δραστηριοτήτων του κλάδου των Γραφικών τεχνών υπάρχουν πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δρουν στον χώρο. Χρειάζεται πια επιπλέον εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς και είδη εντύπων; Η ραγδαία εξέλιξη των τεχνολογιών, ο ανταγωνισμός και η πτώση των κονδυλίων που διαχειρίζονται οι διαφημιστικές ,έφερε μείωση στις επιχειρήσεις;
Ο κλάδος των γραφικών τεχνών υπέστη τις αλλαγές που βίωσαν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις. Κάποιες επιχειρήσεις έκλεισαν, κάποιες αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν τα μεγέθη τους και γενικά υπήρξε ανακατανομή του χάρτη γραφικών τεχνών. Πιστεύω ότι το «κλειδί» στην παρούσα φάση είναι η καθετοποίηση, η αμεσότητα και η άριστη σχέση ποιότητας-τιμής, κάτι που έχουμε καταφέρει στην Giokas Graphics και φροντίζουμε καθημερινά να διατηρούμε.
–H ψηφιακή τεχνολογία, οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες και τα εξατομικευμένα έντυπα βοήθησαν να βγείτε από την κρίση;
Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της, η Giokas Graphics στηρίχθηκε στη σκληρή δουλειά, την ειλικρινή σχέση με τον πελάτη και την εμμονή στην ποιότητα. Αυτές οι βασικές αρχές ήταν πάντα το μότο μας και μας βοήθησαν να βγούμε αλώβητοι από την κρίση. Σε αυτό βέβαια συνετέλεσαν και οι νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες στις οποίες αναφέρεστε, καθώς διεύρυναν το φάσμα προϊόντων και συνεπώς και το πελατολόγιο μας.
-Πόσο σημαντικό είναι οι πελάτες να εμπιστεύονται την κρίση και τις δημιουργικές σας προτάσεις;
Αυτός είναι ο πυρήνας κάθε συνεργασίας, απ’ όπου ξεκινά κάθε δουλειά και χωρίς αυτόν δεν μπορεί να υφίσταται. Η σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη εκτείνεται σε όλο το εύρος της συνεργασίας μας, από την αρχική ιδέα του προϊόντος έως την παράδοση. Οι πελάτες μας ξέρουν ότι θα εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με φρέσκες ιδέες, άμεσα και οικονομικά, ενώ το τελικό αποτέλεσμα θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους.
-Πόσο αποτελεσματικά μπορεί να συνδυαστεί το όραμα του σχεδιαστή για το πώς θα δείχνει το τελικό προϊόν με την επιθυμία του πελάτη να είναι επιτυχημένο;
Αυτό είναι ένα στοίχημα που καλούμαστε να κερδίσουμε κάθε φορά, μια πρόκληση, αν θέλετε, που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα τη δουλειά μου. Οι ιδέες και οι προτάσεις μου όχι μόνο είναι ανοικτές προς συζήτηση, αλλά επιζητώ και τη συμβολή του πελάτη, όπου είναι εφικτό. Η επικοινωνία, η ανταλλαγή απόψεων και ο συγκερασμός τους είναι μια διαδικασία απολαυστική και ωφέλιμη, τόσο για εμένα όσο και για τον πελάτη.
-Ποια είναι τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζετε από πελάτες;
Θα έλεγα τα προβλήματα που διέπουν τις ανθρώπινες σχέσεις γενικότερα… Πρέπει πάντα να είμαστε προσεκτικοί όσον αφορά τις συνεννοήσεις και τις ανάγκες του κάθε πελάτη, προκειμένου να ελαχιστοποιούμε τα περιθώρια λάθους. Η περιβόητη κρίση σίγουρα είναι μια καλή δικαιολογία για να βγάζουμε όλοι τον κακό εαυτό μας προς τα έξω, αλλά νομίζω ότι με καλή διάθεση και κατανόηση μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις δύσκολες καταστάσεις.
–Mπορεί να υπάρξει εικαστική προσέγγιση μετά την μαζικοποίηση της σχέσης «προϊόντος» και κοινού;
Η παγκοσμιοποίηση και η μαζικοποίηση πλευρών της καθημερινότητας μας είναι μια πραγματικότητα απέναντι στην οποία καλούμαστε όλοι να πάρουμε θέση, ο καθένας από τη δική σκοπιά. Η δική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να είμαστε ανοικτοί σε καθετί καινούργιο, αλλά όχι άκριτα. Οφείλουμε να το μελετούμε, να το προσαρμόζουμε και κατόπιν να το δεχτούμε ή να το απορρίψουμε, μόνο έτσι θα διατηρήσουμε την πολυπόθητη μοναδικότητά μας. Με αυτή τη λογική κινούμαι και στη δουλειά μου, λατρεύω την πρόοδο, αλλά ποτέ σε βάρος της δημιουργικής ιδιαιτερότητας, η οποία όχι μόνο είναι εφικτή, αλλά επιβάλλεται.
-Η δυνατότητα της προσωποποιημένης και εξατομικευμένης εκτύπωσης είναι η μεγαλύτερη επανάσταση στην ψηφιακή τεχνολογία;
Αποτελεί σαφώς ένα ορόσημο, που ανοίγει νέους δρόμους στις γραφικές τέχνες. Σε μια εποχή όπου η εξειδίκευση κρίνεται απαραίτητη, ενώ η προσφορά είναι μεγάλη, ο πελάτης αναζητά τρόπους που θα τον κάνουν να ξεχωρίζει.