
Μας έχουν μάθει να σκεφτόμαστε τις αυξήσεις ως το ιερό δισκοπότηρο της επαγγελματικής και οικονομικής επιτυχίας. Ετήσιες αξιολογήσεις απόδοσης. Αμήχανες συζητήσεις για τις αποδοχές. Ελπίζοντας ότι η σκληρή δουλειά σας θα γίνει αντιληπτή. Αν αυτή είναι η στρατηγική για να βγάλετε περισσότερα χρήματα, έχετε ήδη μείνει πίσω.
Στον σημερινό χώρο εργασίας, που διαμορφώνεται από την Τεχνητή Νοημοσύνη και την οικονομική ροή, οι έξυπνοι εργαζόμενοι ξαναγράφουν τους κανόνες. Δεν μπορούμε να πούμε ότι οι αυξήσεις δεν έχουν σημασία, αλλά δεν είναι πλέον ο πιο αποτελεσματικός δρόμος για να κερδίσετε περισσότερα. Ακολουθούν τα πέντε έξυπνα βήματα για να σας φέρουν πιο κοντά στο να κερδίσετε περισσότερα, όπως τα παραθέτει το Fast Company.
1. Ξεφορτωθείτε την ψευδαίσθηση της γραμμικότητας
Μείνετε περισσότερο σε μια δουλειά, προαχθείτε, κερδίστε περισσότερα. Στο σημερινό τοπίο, δεν λειτουργεί πάντα έτσι. Η μισθολογική εξέλιξη δεν είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη μονιμότητα- και η αφοσίωση από μόνη της δεν εγγυάται πλέον την ανάπτυξη. Το ίδιο ισχύει και για την παρακολούθηση μιας παραδοσιακής επαγγελματικής πορείας, την πεπατημένη πορεία απόφοιτου σε εργαζόμενο/στελέχος/διευθυντή.
Το να κερδίζεις περισσότερα δεν ακολουθεί μια ευθεία γραμμή, ούτε βασίζεται σε ιεραρχία. Βασίζεται στο πόσο περιζήτητος είσαι. Με πολλές εταιρίες να μην βρίσκουν ταλέντα, οι εργαζόμενοι με περιζήτητες δεξιότητες έχουν στρατηγικό πλεονέκτημα. Αλλά να είστε έξυπνοι. Δεν λέμε να αλλάζετε συνέχεια επαγγελματική στέγη. Η μόνιμη θέση εξακολουθεί να είναι σημαντική όταν συνδυάζεται με δεξιότητες σε ζήτηση. Αυτός ο συνδυασμός μπορεί να σας κάνει εκθετικά πιο πολύτιμους, ανοίγοντας πόρτες σε επιλογές για μεγαλύτερες αμοιβές και μπόνους.
2. Τα άλλα οφέλη
Μια αύξηση δεν είναι ο μόνος τρόπος για να πάρετε σπίτι περισσότερα κέρδη. Σκεφτείτε μπόνους απόδοσης, ευκαιρίες για αναβάθμιση δεξιοτήτων, ευέλικτες εργασιακές επιλογές ή πρόσθετα δικαιώματα άδειας. Αυτά τα οφέλη έχουν χαμηλότερο άμεσο κόστος για τον εργοδότη σας, αλλά συνθέτουν τη μακροπρόθεσμη ευκαιρία σας για οικονομικό κέρδος.
Όταν δεν υπάρχουν άμεσες αυξήσεις μισθών στο τραπέζι, οι εργοδότες συχνά θέλουν να τα βρείτε κάπου στη μέση. Μια συνεργατική, αντί για αντιπαραθετική, προσέγγιση καταδεικνύει στρατηγική σκέψη, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση σας ως εργαζόμενου υψηλής αξίας.
3. Επανεκτιμήστε τη συμβολή σας
Πάρα πολλοί άνθρωποι περιμένουν ότι οι αυξήσεις συμβαίνουν τακτικά και κάθε χρόνο. Δεν γινεται ετσι. Και όταν ζητούν περισσότερα, βασίζονται στο αυξανόμενο κόστος ζωής. Αυτές οι τακτικές αποφέρουν ψίχουλα.
Η αύξηση των μισθών και οι διαπραγματεύσεις ακολουθούν τον μετασχηματισμό. Επανεξετάστε τι έχετε συνεισφέρει τους τελευταίους 12 μήνες και ποσοτικοποιήστε το σε μετρήσιμο επιχειρηματικό αντίκτυπο. Πρόκειται για εξοικονόμηση κόστους, δημιουργία εσόδων, δημιουργία αξίας, νέες βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα ή κάποιο είδος καινοτομίας; Αν μπορείτε, δώστε ένα συγκεκριμένο μέγεθος σε αυτό. Και από τώρα και στο εξής, δεσμευτείτε να καταγράφετε μηνιαία τη συνεισφορά και τη δημιουργία αξίας που παρέχετε – και πάρτε το μαζί σας για τις συζητήσεις μισθών του επόμενου έτους. Δημιουργήστε μια πειστική επιχειρηματική πρόταση βασισμένη σε δεδομένα και την αγορά, όχι σε… γνώμες. Θα σας βοηθήσει να κάνετε μια περουσίαση με αυτοπεποίθηση και όχι παθητικά.
4. Αναζητήστε πολλαπλές ροές εισοδήματος
Δεν πρόκειται για δεύτερη δουλειά ή για ανάπτυξη στο χαρτοφυλάκιό σας. Αναπτύξτε εμπειρογνωμοσύνη και σχέσεις που δημιουργούν ευκαιρίες πέρα από τον υπάρχοντα ρόλο σας. Αυτό θα μπορούσε να είναι συμβουλευτική δουλειά, ομιλίες, συνεισφορές σε σχολιασμούς εμπειρογνωμόνων, θέσεις σε διοικητικά συμβούλια ή ρόλοι σε επιτροπές του κλάδου. Το κλειδί είναι να αξιοποιήσετε την υπάρχουσα εργασία σας για να δημιουργήσετε ευκαιρίες με υψηλές αποδοχές που ενισχύουν περαιτέρω τη θέση σας αντί να ανταγωνίζονται.
Εδώ είναι που γίνεται ενδιαφέρον: ένα υψηλότερο προφίλ ενισχύει τη θέση σας σε μελλοντικές διαπραγματεύσεις μισθών. Ένας θετικός κύκλος στον οποίο πρέπει να μπεις.
5. Τοποθετήστε τον εαυτό σας ως προϊόν (επειδή είστε ένα)
Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει αυτοματοποιήσει πολλές εργασίες, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη στρατηγική ορατότητα. Όπως ακριβώς το επιτυχημένο μάρκετινγκ προϊόντων αναδεικνύει χαρακτηριστικά και μοναδικά σημεία πώλησης, έτσι πρέπει και εσείς να διασφαλίσετε ότι οι επαγγελματικές σας συνεισφορές αναγνωρίζονται από τα κατάλληλα πρόσωπα. Τοποθετήστε τον εαυτό σας σε έργα και συναντήσεις υψηλού προφίλ. Βεβαιωθείτε ότι οι ιδέες σας ακούγονται και ότι η εργασία σας αποδίδεται σαφώς σε εσάς, όχι χαμένη… στο «εμείς» ή την «ομάδα». Η συνεργατική συμβολή έχει τη θέση της. Το ίδιο ισχύει και για τις ατομικές συνεισφορές, και όχι εις βάρος του διπλανού. Όπως ακριβώς τα προϊόντα χρειάζονται φροντίδα, προσοχή και συντήρηση για να διατηρηθούν σε άριστη κατάσταση, έτσι χρειάζεται και εσείς. Βεβαιωθείτε ότι επαναφορτίζεστε, φροντίζετε το μυαλό και το σώμα σας και επιδιώκετε ευκαιρίες ανάπτυξης για να βελτιώσετε την επαγγελματική σας αξία.